16.06.2013

Trussardi - Uomo




Ünlü İtalyan markasının beğenilen parfümü.
Maskülen yapılı erkek kokularını beğenenler için güzel bir alternatifi inceleyeceğim bugün. Trussardi Uomo. Odunsu bir deri kokusu diyebiliriz genel bir tanımla.


Açılışı limon ağırlıklı bir harmanla yapıyor. Alınabilen kokular, çok az hindistan cevizi, limon(italyan limonuymuş hmm),bergamot. Sonrasında adaçayı ve çiçeksi notaların devreye girmesiyle biraz daha karakteri değişiyor. Hafif ekşimsi bu orta kısmı pek beğendiğimi söyleyemem. Bana Acqua di Gio'yu çağrıştırdı. Dip notalarda deri,meşe yosunu,odunsular(sedir sandal ağacı) ve tütsü ile son buluyor. Sonunu beğendim. Nispeten yumuşak ve leziz.

Harmanı güzel, zengin bir harman. Maskülen bir yapısı var parfümün. Kadınlar böyle erkeksi kokuları beğeniyor. Pek modern olmayan kokusu beni çok memnun etmese de dört mevsim kullanılabilecek kullanışlı yapısı ilgi çekici.

Kalıcılık ve farkedilirliği çok düşük oldu. Kaliteli bir harmanı olmasına rağmen bu hususta sınıfta kalması çok üzücü bir durum. Başlangıçta çok ümitliydim halbuki. Koku çok çabuk kayboluyor haberiniz olsun.

Çok genç arkadaşlara önermesem de, 25 yaş ve üzeri herkesin kullanabileceği bir kokusu var. Aslında herkes kullanabilir ancak işte koku pek modern değil. Gençlerimiz artık daha farklı, tatlı ve yumuşak bir tarzı benimsemiş gibi duruyor. Ben de onlara hak vererek 25 yaş ve üzeri diyebilirim parfümün hitap ettiği kesime.

Biraz bana ucuz deodorantları anımsattı kokusu. Çok rahat taklit edilebilir bir yapısı var. Düşünün işte, üst notlarda limon, orta notalarda menekşe gibi çiçekler, alt notalarda odunsular ve tütsü ön plana çıkıyor. Ben parfüm yapmaya otursam yaparım. Demek istediğim, öne çıkan elemanlar farklı olsa daha güzel bir parfüm olabilirmiş. Yoğun esanslar hep sıradan olanlar olmuş. Bu da parfümü sıradan bir hale sokmuş. Bir tek deri kullanımı farklı ve hoş.

Sonuç olarak bir kaç sebepten dolayı çok da parlak olmayan bu parfüm için söylenebilecek şey, denemeden almayın olurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder