12.06.2013

YVES Saint Laurent - La Nuit De L'Homme Le Parfum




Markanın popüler kış kokusu.

Merhaba. Bugün YSL La Nuit'in Le Parfüm konsantrasyonuna bir göz atacağız. İsminden başlamak gerekirse, "erkeğin gecesi" gibi bir anlamı olan bu parfüm gerçekten de bir gece parfümü. Yoğun ve şekerli kokuları seven herkesin yakından tanıdığı bir parfüm. Le Parfum olarak çıkan bu versiyonu ise EDP formatında diyebiliriz. Daha kalıcı ve daha yoğun.

Açılışı turunçgille yapıyor. Oldukça şekerli. Biraz ilaç kokusu gibi. Sıkar sıkmaz bir parfümle benzerliği dikkat çekiyor elbette. Meşhur benzerlik. Paco Rabanne One Million'dan bahsediyorum. Yalnız one million biraz daha şekerliydi ve daha dayanılmazdı. La Nuit biraz daha sakin bir giriş yapıyor. Orta notalarda baharatlar ve vanilya var. Alt notalar ise klasik odunsular.

Parfümde baştan sona bir yapaylık söz konusu. One Million'da başımıza gelen burada da geliyor. Keşke yapaylıkları bari farklı olsaymış. İnanılır gibi değil. Güzel ve kaliteli olduğunu düşündüğüm esanslar aralarında bazılarından kaynaklanan yapaylık sebebiyle algılanmıyor net bir şekilde. Çok üzücü bir durum gerçekten. Bu açıdan sınıfta kaldı parfümümüz.

Le Parfüm versiyonu olmasından dolayı beklediğim gibi kalıcılık ve farkedilebilirlik çok yüksek. Bu konuda çok başarılı diyebilirim. Sizi hiç üzmeyecektir. Kıyafette ve tende performansı yüksek bir parfüm.

Şişe tasarımı diğer YSL'ler ile aynı ancak rengi simsiyah. İçeriği hakkında biraz bilgi veriyor bu renk bize esasen. Ağır bir parfüm olduğu kesin. Genel beğeniye uygun kokusu buna rağmen doz aşımında baş ağrısına sebep olabilir. Bu baş ağrısına sebep olan en önemli etken ise dayanılmaz yapaylık diyebilirim. Bir de çok fazla şeker. Aslında şekerli parfümleri seven biri olmama rağmen, şekerliliğin meyvelerden veya bal gibi öğelerden kaynaklanmasını tercih ediyorum. Biraz daha doğal bir tarzı oluyor böylece parfümlerin. Keşke burada da deneselermiş diyeceğim ancak tarz olarak çok rafine bir parfüm hedeflenmiş gibi durmuyor. Sadece ortama ağırlığını koyabilecek fark edilir ve yoğun bir piyasa ürünü hedeflenmiş. Başarmışlar diyecek söz yok.

Tüm bu bahsettiklerime rağmen parfümü beğenmediğimi söyleyemem. Çok ucuz parfüm kokusu da yok. Bu kadar kötümser olmamalıyız. Baharat ve turunçgilin çok kararında kullanıldığını düşünüyorum. Şeker işi bozmasaymış baya güzel bir eserle karşı karşıya kalabilirmişiz.

Kış kullanımına ve 35 yaş altına uygun buldum parfümü. Zaten yazın eliniz pek gitmeyecektir. Daha iyi alternatifleri olsa da, kış için düşünülebilir.

31 yorum:

  1. Kalıcılık ve fark edilirlik neredeyse çok çok az.EDP olmasına rağmen bu konularda epey zayıf kalıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kalıcılık ve farkedilirlik hususunda bir sorun yaşamadım. Oldukça iyi bir performans sergilediğini söyleyebilirim. EDP olması beklentiyi haklı yere arttırıyor. Belki sizin beklentinizi karşılayamamış olabilir ancak ortalamanın oldukça üstünde bir kalıcılığı var denilebilir.

      Sil
  2. Bu parfümün le parfüm olmayanı daha yogun diye bir yazı okumusutum, doğruluk payı varmıdır acaba?? Bana çok inandırıcı gelmedi ama sormak istedim, denedinizmi???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet denedim. Konsantrasyon olarak Le Parfüm yaklaşık iki kat daha yoğun biliyorsunuz ki. Le Parfüm olmayanıyla aşağı yukarı aynı kokmasına karşın, bu versiyonu kesinlikle daha yoğun ve kalıcı.

      Sil
  3. :))) Bu kokuyu One Million'a benzettinya,sen o burunla yorum yapma artık.Kokuyu bilenler açısından komik duruma düşme.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kokuyu bilenler açısından bir çekincem yok. Beni düşündüren bilmeyenler...

      Sil
    2. Dediğin gibi,bilmeyenleri düşünüyorsun madem yanlış yönlendirme.Benim yazdığımı dikkate al kokuyu edinip tekrar bi kokla.one millionla alakası varmı.

      Sil
  4. Güzel şişe tasarımına,ağır yapısına uymayan bir zayıflık var bu parfümde .. Evet güzel biberli-meyveli bir koku ancak şişesine yazık dedirtecek kadar zayıf ve pasif. Maalesef edp olması bir şeyi değiştirmiyor .. One Million'a benzemediğini ve farklı olduklarını düşünüyorum bende ...
    Velociraptor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbetteki iki farklı parfümden bahsediyoruz ve bariz farkları var ancak benzer yönleri olduğunu da düşünüyorum. Size öyle gelmemiş olabilir. Saygı duyuyorum.

      Sil
  5. Ben bu parfümle COSTUME NATİONAL HOMME ARASINDA KALDIM.SİZCE HANGİSİ DAHA İYİDİR KALICILIK FARKEDİLİRLİK ACISINDAN.TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  6. Costume national hommeyu cok ovmussunuz:)

    YanıtlaSil
  7. CN Homme ve La nuit birbiriyle çok alakasız iki parfümdür. CN homme sadece bu kıyasta değil pek çok kıyasta kalıcılık ve farkedilirlikte gülen taraf olacak kadar yüksek performanslı bir koku olmasına karşın, la nuit tarzı kokular modern parfüm dünyasında her zaman genel beğeniye daha çok uymaktadır.

    YanıtlaSil
  8. Peki kokusunu koklamadim hic nasldir fazla tatlimi yoksa ferah bir parfummu degermi herseyine.saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogda yazısı mevcut. Bir göz atabilirsiniz Costume National'a.

      Kokusu kesinlikle ferah değil ama onu söyleyebilirim :)

      Sil
    2. Benimde Adsız gibi aradıgım parfüm karsı cınsı etkıleyecek şekilde olmalı kalıcı farkedilir bildiğiniz varsa cok makbule geçer teşekkürler

      Sil
  9. Yani aradigim sey su yardiminizi bekliyorum fazla sikmadan sizi.Farkedilirligi yüksek olsun kokusuda iyi olup kalici olsn kisacasi baya iyi birsey istiyorum.yardimlarinizi bekliyorum. Saolun

    YanıtlaSil
  10. Vallahi bende arkadaslarla aynı düsünceddeyim

    YanıtlaSil
  11. O zaman hepiniz yorumu yapılmış olan La Nuit'i bir deneyin. Etkileyici olduğu kesin. Bunun dışında Diesel Only The Brave gibi, Givenchy Pi gibi tatlı kokulara göz atabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Xeryus Rouge bunlara dahilmidir??:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir :) Ben pek kendime yakın bulmamıştım ama denenebilir.

      Sil
  13. Merhaba
    Sonbahar - kış parfümü arıyorum aklımda
    2011 dior homme intense
    Terre d hermes
    Ve lanuit del homme vs le perfume versiyonu var
    Hangisini önerirsiniz ? Beyaz tenliyim ve 24 yaşındayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıcı ve fark edilebilir olması tercihim bu arada

      Sil
    2. Saydığınız kokular son derece iyi performanslı ancak birbiriyle çok alakasız kokular. Tamamen kişisel zevkinize bağlı diyebilirim.

      Sil
  14. Kalıcılığı 10/2
    Başlangıç orta ve son koku güzelliği 10/9
    Üzerime 10 defa sıkmama rağmen 2 saat sonra parfümden eser yok kokuyu almak için burnunu koynuma sokması gerek

    YanıtlaSil
  15. Kalıcılığı 10/2
    Başlangıç orta ve son koku güzelliği 10/9
    Üzerime 10 defa sıkmama rağmen 2 saat sonra parfümden eser yok kokuyu almak için burnunu koynuma sokması gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kalıcılık prblemini bu kadar şiddetli yaşamadım aslına bakarsanız. Yine de canavar gibi diyemem.

      Sil
  16. Beyler aldım aslında çok çok hoş bir koku değil, kötüde değil 7 puan verebilirim, yanlız okadar parq vermeme ragmen edp sine güvenip aldım, kalıcılık hiç yok, doldurma aldıgım parfüm inanın daha uzun duruyo yapısıyo resmen elbiselere, parfüme dikat ederim sürekli değiştiririm ama tavsiye etmem bunu bosuna para vermeyin arastırın daha kalıcı şeyler bakın güzel olabilir ama kalıcı değilse ona parfüm demem.

    YanıtlaSil
  17. 16-17 yaslarindaki birine ne önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Armani mania veya joop jump kullanabilirsiniz. İlk aklıma bu ikisi geldi :)

      Sil
  18. parfüm i millionun aynısı. kalıcılık düşük farkedilirlik düşük 2 saat sonra kendin dahil kimse alamıyor kokuyu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmemişsiniz. Görüşlerinize saygu duymakla birlikte bende kalıcılığı orta-yüksek seyrediyor bu kokunun.

      Sil