4.06.2013

By Kilian - İncense Oud


Tüm Dünya'yı sallamış genç bir parfümörün, eşsiz kokularından...

Kilian Hennessy' den bahsediyorum elbette.Tüm niche parfüm dünyasında öd temalı parfümler çıkarma hususunda bir yarış başladı biliyorsunuz. Bu tuhaf esans, doğu esintileri taşıması ve tutulan bir koku olması sebebiyle şimdilik sektörde yürüyor. Kilian parfüm evi bu hususa seyirci kalır mı? Kalmaz. Arabian Nights diye bir seri çıkarttılar. Öd temasını da bu seride sürekli kullanıyorlar. İyi de yapıyorlar.

Bugün İncense Oud'u inceledim. Açılışı gül kokusu ile gerçekleşiyor.  çok keskin olmayan ancak baskın bir gül. Biraz Lumiere Noire'e benzettim ancak gül kokusunu bilirsiniz. Parfümün karakterine doğrudan etki yapar. Yani nereye katarsak katalım birbirini andıracaktı. İki parfüm birbirine o kadar benzemiyor yanıltmayayım. Açılışı ilk anda biraz andırdı yalnızca. Derken baharatlar(biber daha çok) devreye giriyor ve parfüme biraz daha karanlık bir hava katarken kalitesini de arttırıyor. Müthiş bir yarım saat geçirdim diyebilirim. Lumiere Noire kadar pozitif olmayan ancak daha karakterli, daha baskın, kendinden daha emin bir parfümle karşı karşıyayız. Alt notalarda tütsü ve öd ağacı kendini gösteriyor. Bu kısım odunsularla da desteklendiği için parfümü biraz boğmuş gibi geldi bana. Tam olarak ne anlatmaya çalıştığını anlayamadım parfümörün. Yumuşak bir tema mı yoksa daha karanlık bir tema mı hedeflemiş söylemek zor. Bunu kötü anlamda söylemedim. Genel olarak İncense Oud mükemmel bir parfüm.

Çok aşırı bir tatlılık barındırmaması hoşuma gitti. Ben daha tatlı bir koku bekliyordum açıkçası. Çok net olarak bunu söyleyebilirim. Rahatsız etmeyen bir tatlılık özellikle orta notalardan sonra mevcut.

Kalite hissiyatı yüksek, genel beğeniye hitap eden bir parfüm İncense Oud. Yüksek fiyatını hak eder mi bilmiyorum ancak kesinlikle başarılı bir çalışma olmuş. Unisex olduğuna bakmayın, bayanlar için biraz sert kaçabilir. Erkek kullanımına daha uygun. 4 mevsim kullanılacak bir yumuşaklıkta değil. O yüzden biraz daha serin havalar isteyebilir bunu göz önünde bulundurun.

Kalıcılık ve farkedilirliği de çok ekstra bir performans sergilemese de geçer not alacak seviyede. İdare eder. 5-6 saat kendini hissettiriyor. Kalıcı ve farkedilir bir eser.

Yüksek fiyatından dolayı daha iyi alternatifleri olduğunu düşünüyor olsam da, maddi olarak sizi zorlamayacaksa kesinlikle tavsiye edebilirim. Sırf o müthiş gül açılışı için bile alınır.




2 yorum:

  1. Niş parfüm satılan hesaplı ve güvenilir bir site biliyormusunuz. Arkadaşım Fransadan gelecek ona getirticem. Yoksa bi parfüm evinden alması dahamı iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransa bu sektörün kalbi. Elbette parfüm evleri daha mantıklı olur.

      Sil