27.11.2014

Thierry Mugler - A*Men Pure Havane




Küba'dan tatlı bir esinti... Öyle olduğunu iddia ediyorlar en azından.. Gelin birlikte tekrar bir göz atalım.


Thierry Mugler'ın gourmand kokusu Pure Havane ile karşınızdayım. Sevdiğim koku tarzına yakın duruşu ve yarattığı yankı ile gecikmiş bir inceleme olduğunu düşünebilirsiniz. Size hak da veririm. Madem öyle, parfümümüzü şöyle evire çevire, güzelce incelemek gerek. Bu yüzden bu kokuyu bir süre kullandım ve görüşlerimi ince eleyip sık dokuyarak size aktarıyorum.

2011 yılında çıkmış bu parfüm, piyasaya limitli sayıda çıkarak ilk golünü atmış oldu. Parfümün çok fazla sevilmesiyle bir anda hint kumaşı muamelesi görmeye başlandı. İtiraf etmeliyim, hiç 
beklediğim gibi bir kokuyla karşılaşmadım. İlginç tarafları olan, farklı bir gourmand  gerçekten.

Açılışında keskin ve hatta biraz rahatsız edici bir bal-tütün arkadaşlığı söz konusu. Benim gibi puro meraklılarına eğer bu tütün kokusunu "Pure Havane" diye satmaya kalkarsanız zararla oturursunuz. Son derece basit ve sıradan bir tütün kokusu alıyorum açılışta. İnceden hissedilen ekşi(vişne) tarz kokuya değişik bir hava vermiş ancak bu tütün kullanımı yeterince iddialı ya da ismin hakkını verir düzeyde değil. Orta notalarda koku hafiften ısınmaya başlarken, tatlılık artıyor. Vişne iyiden iyiye kendini gösteriyor. Vişneyi parfümlerde her zaman sevmişimdir. Dozunda kullanılmış burada da. Kokunun ısınmasında başrol oyuncusu ise lezzetli vanilya kesinlikle. Ona acımsı bir kakao da eşlik ediyor. Orta notaları çok beğendim. Biraz cümbüş gibi esasen. Oldukça çeşitli bir koku geçişi yaşatıyor bizlere parfüm. Tütün de başlangıçtakine nazaran daha derlitoplu bir hale büründü ve diğer kokuların arasında yerini aldı. Bence böyle daha iyi. En azından yapaylık artık hissedilmiyor. Alt notalarda ise kakao biraz daha acılaşarak Dior Homme Intense'e selam çakıyor. Alt notalardaki çok hoş paçuliyi de farketmedim sanmayın. Paçulinin bu halini çok seviyorum.

Özetle elimizde başlangıcı yapay, sonradan küçülmeye giden(:D) ve beğendiğim bir tütün var. Bunun yanında ise, kakao, vişne, vanilya, bal, paçuli etkisinde hoş bir gourmand var. Bir gourmand için gerçekten çok yerinde tercihler. Parfümü genel anlamda beğendim. Bunu itiraf etmeliyim. Havana ile ise alakası olsa da malesef daha önce de söylediğim gibi isminin hakkını tam olarak vermiyor.

Kalıcılık ve farkedilirlik oldukça tatmin edici. Esasen referans sayılabilecek kış parfümlerinden. Yaş grubu ise oldukça geniş. Genç kardeşlerimizden, parfümsever büyüklerimize kadar herkes kullanabilir.

Thierry Mugler havasını barındıran bu parfümü oldukça beğendim. Tavsiye edebileceğim parfümlerden birisi oldu.


2 yorum:

  1. Merhaba.Bu parfümü yorumladığınız için teşekkür ederim.Costume National Scent İntense yorumunu sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ben by kilian back to black erkek biraz benzettim. Fakat hangi parfumu alırdın derseniz kesinlikle pure havane derim. Bence pure havane nin aurasi daha güzel ve tabii fiyat olarakta 5 te biri. Bence pure havane mantıklı ve sıkı bir rakip tutun temali parfumlere.

    YanıtlaSil