15.06.2014

Bond No.9 - New Haarlem






Onca çeşitlilikk içerisinde, markanın dikkat çeken parfümü New Haarlem.

Bond No.9 kokularını seviyoruz bildiğiniz gibi. Başarısız denemelere sahip olsalar da, bununla birlikte parfüm sektöründe deprem etkisi yaratan çalışmaları da olduğunu kabul etmeliyiz. Bond No.9, Türkiye'de parfüm meraklıları dışında pek bilinmediği için, New Haarlem'de insanımızın gözünden kaçmışa benziyor. Neden böyle söyledim? New Haarlem, koku tarzıyla, gençlerin son yıllarda yöneldiği parfüm grubu için mükemmel bir örnek durumunda. Tatlı, vanilyalı, karamelli kokusu tam bizim gençliğe göre. Biraz zor bulunması ve elbette yüksek fiyatı onu ülke içinde silik bırakmış durumda. Yoksa bizim milletin bu kokuyu "yemesi" gerekiyordu.


Evet yemesi gerekiyordu. Odunsu-oryantal sınıfında bir koku olmasına rağmen ben bu sınıflandırmaya katılmıyorum. New Haarlem klasik bir gourmand parfüm çünkü. Bu parfüme odunsu demek, hatta oryantal demek kimin fikriydi inanılmaz merak ediyorum. Biraz sonra daha detaylı anlatınca siz de hak vereceksiniz zaten. Kahve,çikolata,tatlılık içeren kokuları seviyor musunuz? Sizi şöyle yanıma alayım o zaman. New Haarlem aradığınız gibi bir parfüm zira.


Açılışta tatlı mı tatlı, kahve içeren bir lavanta bizi karşılıyor. Biraz tuhaf olmuş. Enteresan bir karışım çünkü. Aslına bakarsanız biraz fazla iddialı bir deneme. Daha ayakları yere basan bir başlangıç bekliyordum. Bu lavantalı, kahveli açılışa destek veren bergamotla birlite, pek de iyi hissettirmeyen, gereğinden fazla tatlılık mevcut. Orta notalarda kokunun tatlılığı biraz daha düzene girerken lavanta geri çekiliyor ve meydanı tamamen kahveye bırakıyor. Orta notalar sedirle de desteklenmiş. Burada kahve ve lavantayı biraz açmam gerek sanırım. Lavanta diyince ben dahil pek çok insanın bir önyargısı oluşmuş durumda zira. Lavanta bildiğiniz gibi eski kafa parfümlerin vazgeçilmez parçasıdır. Buradaki kullanımı daha farklı. Kahvenin içinde kayboluyor sayılır. Lavanta diyince hemen geri çekilmemek lazım yani anlayacağınız. Öte yandan kahve ise bildiğimiz çekilmiş türk kahvesi gibi acı bir kahve değil. Daha çok şu Amerikan kahve şirketlerinin sattığı sütlü,şekerli, karamelli kahve notaları hakim. Bu yönüyle gençlerin ilgisini iyiden iyiye çekecektir. Orta notaları beğendim. Alt notalarda ise vanilyalı his iyiden iyiye kendini hissettiriyor. Burada paçuliyi de bariz olarak hissedebiliyorsunuz. Lavantadan falan eser yok neredeyse. Koku karakteri oldukça fazla biçimde değişiyor başlangıca oranla. Böyle kokuları seviyoruz bildiğiniz gibi. Alt notalar da başarılı.


konusu açılmışken şöyle güzel bir mocha arası verebilirsiniz:)

Uniseks olara piyasaya sürülmüş olan New Haarlem, özellikle 35 yaş altı için daha uygun bir gourmand. Ben daha üstü için daha az tatlılığı tercih ve tavsiye ediyorum. Buna rağmen yaş gözetmeksizin kullanılabilecek bir koku yine de. Biraz sizin tercihiniz. Kokunun kullanım mevsimi ise sonbahar-kış. Serin havalarda çok çekici bir esintiniz olabilir. Müjdemi isterim. Kızlar böyle kokulara genelde bayılır. Evet kızlar bayılır ama uniseks olan kokuyu bayan kullanımına yine de yakın bulmadım. Koku olarak pek benzemese de uyandırdığı his olarak Dior Homme Intense etkisi yarattı bende New Haarlem. Erkek kullanımına daha yakın.


Şişe tasarımı tüm bonlardaki gibi klasik yıldız kompozisyonu. Şişenin yine de biraz sönük kaldığını söylemeliyiz. Özellikle Bond'un nasıl tasarımlar yaptığını göz önüne alırsak, New Haarlem'e üvey evlat muamelesi yapılmış adeta. Böylesine iddialı bir gourmanda çok daha spesifik bir şişe tasarımı yakışırdı diye düşünüyorum.

Kalıcılık ve farkedilirlik oldukça başarılı. Zaten hangi gourmand koku zayıf oluyor ki? Tıpkı diğerleri gibi devamlı burnu okşuyor New Haarlem. Bu konuda da tam not aldı. Konsantrasyonu ise EDP. Etkisi var mıdır? Elbette neden olmasın.


Rochas Man gibi, Thierry Mugler'ın bazı kokuları gibi gourmandlar varken New Haarlem tercih edilir mi bilmiyorum. Fiyatı işleri epey karıştırıyor çünkü. Özellikle Türkiye gibi bir ülkede bu tarz rakiplerle yarışması epey zor görünüyor. Arada kalite farkı var kabul ediyorum ancak bu fiyat farkını hak edecek kadar yüksek mi? Bence değil. Yine de bir şişesini alacak arkadaşlar uygun bulması halinde kış mevsimi için hoş bir parfüm elde etmiş olabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder