10.05.2014

Bulgari - Aqua Pour Homme Marine





Havalar ısındıkça canlanan çevreye ayak uydurmaya çalıştığımız günlerdeyiz. Yine yaz yaklaşıyor. Kışlık kıyafetler kaldırılıp yazlıklara yer açılıyor elbise dolaplarında. Peki parfümlerimiz?


Geçen yıl yaza girdiğimiz dönemlerde Bulgari'nin sucul kokusu Aqua Pour Homme'a blogumda yer vermiştim.  Son derece merkezi tarzda klasik bir yazlık kokuydu Aqua. Yaz parfümü piyasasında da büyük bir dilime hitap ettiğini söyleyebiliriz. Bugün inceleyeceğim parfüm ise markanın Aqua Pour Homme'un bir farklı versiyonu olan Marine. Pek çok noktada benzerlik gösteren bu iki koku, bazı açılardan ise büyük zıtlıklar barındırıyor. Geçelim parfümümüze.

Üst notalarda çok az ekşilik hissediliyor. Açılışı greyfurtun başı çektiği turunçgillerle yapıyor Marine. Greyfurtun bu kadar net hissedildiği fazla parfüm denemedim. Hoşuma gitti bu tarzı aslına bakarsanız. Sanki o ekşimsi his de buradan kaynaklanıyor gibi. Abisi Aqua'dan biraz daha farklı bir açılışı var. Aqua'da daha keskin ve baharatlı benzeri bir his varken, Marine'de nispeten aromatik bir hava hakim. Üst notaları sevdim. Orta notalarda sucul his ortaya çıkmaya başlıyor. Bu kısım bulgari Aqua'ya selam çakan bir kısım olmuş işte. Benzerlikler barındırıyor. Yine fena değil. Alt notalarda koku biraz zayıflıyor. Hssedilen büyük bir değişim olmadan sona eriyor. Alt notalarda yoruma değecek bir değişiklik yok.


İki Bulgari parfümünü kıyaslayarak anlatmaya çalışıyorum çünkü hedef kitle de dahil olmak üzere pek çok özellikleri çakışık durumda. Yine kıyaslarla devam edeceğim elbette. Sanırım kişisel yorumum şöyle olacak. Bulgari Aqua okyanus esintisiyse, Aqua Marine daha sıcak ve sığ denizlerden bir esinti taşıyor. Daha minimalist. Daha sıcak. Daha az iddialı ama daha samimi. Yine de büyük eksikliklerinden dolayı tercih ederken kararsız bırakabilir.

En önemli eksiklerinden birisi kalite hissiyatı. Parfümün kokusu baskın greyfurt dışında oldukça sıradan. İçerdiği ekşilik ise özellikle ilk saatlerden sonra, sıcak yaz günlerinde oldukça rahatsız edici durumda. Bunun dışında çok büyük bir sıkıntısı yok. Klasik bir yaz parfümü.

Tamam çok yakışıklı ben de biliyorum :) Adı mı? Oriol Elcacho.

Klasik bir yaz parfümü diyoruz ya, performans açısından da bu geçerli. Başlangıcı güçlü gibi olsa da kısa sürede etkisini oldukça yitiriyor. Buna rağmen çok düşük bir kalıcılığı var diyemem. Bir yaz parfümünde olması gerektiği kadar performans gösteriyor. Farkedilirliği daha tatmin edici diye düşünüyorum. 

Özellikle parfüm tavsiyesi isteyen, hevesli genç arkadaşlara bu kokuyu önerebilirim. Bir kullanıcı yaşı vermek istemiyorum. Genç ve dinamik bir hayatın içinde bu kokuyu duymak enerji katacaktır hatıralarınıza. Bunu söylemek yeterli.

Şişe tasarımı olarak Bulgari'nin Aqua serisi zaten hep aynı şişe, farklı renk tercih ediyor. Özellikle ilk çıktığı yıllarda çok ilgi çekmişti. Sadık kullanıcıları tarafından halen ilgi görüyor. Ülkemizde oldukça uygun fiyatlara bulunabilen, yüksek dozajlamaya uygun yaz parfümleri denildiğinde akla gelen ilk markalardan birisi Bulgari olmalı. Beklentiyi düşük tutarsak ve gözümüzü fiyat/performans oranına dikersek oldukça memnun kalabiliriz.

Son söz. Ben kişisel olarak Bulgari Aqua'yı tercih ediyorum ancak Marine'den de ufak bir şişe edindim. Arada sırada esintisini duyumsamak iyi hissettiriyor. Aralarından tercihimi eski versiyondan yana yaparım çünkü daha karakterli geliyor nedense. Kalite hissiyatı daha yüksek diye düşünüyorum Aqua'da. Bunun dışında özellikle genç arkadaşlarıma daha çok Marine'i öneriyorum. Bence daha çok yakışıyor.

15 yorum:

  1. Merhaba, yine güzel bir yorum olmuş. Kaleminize sağlık.
    Malum yaz geliyor, İzmir sıcağında beni rahatlatacak, şöyle farkedilirliği iyi bir kaç yaz parfüm önerisi rica ediyorum sizden.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izmir sıcağında güzel bir esinti için issey miyake yazlıklarına yönelebilirsiniz. klasik l'eau d'issey çiçeksi bir erkek kokusudur ve yaz-bahar aylarında ferah bir alternatif olabilir. Yine aynı şekilde bulgari aqua kokuları yaz kullanımı için ideal ferah kokulardır.

      Daha üst kalitede ise günlük kullanım için Creed kokularının çoğunu önerebilirim.

      Sil
  2. İnceleme için çok teşekkürler. Ailecek merak ve zevkle takip ediyoruz sizi :) Günlük kullanıma aqva, deniz kenarı veya plajda ise aqva marine daha iyi gider dersem, yanlış mı söylemiş olurum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ilginiz için. Kısa ve öz yazmaya çalışıyorum. Sizleri yormadan fikir edinmenizi sağlamak amacındayım. Faydamız oluyorsa ne mutlu.

      Güzel bir tarif olmuş. Bu iki kokuyu bahsettiğiniz şekilde rahatlıkla kullanabilirsiniz.

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. parfümler gerçekten parfümler hakkında güzel bir site

    YanıtlaSil
  5. Keşke bu güzel yorumunuzu. Aqva marine alıp ambalajı açmadan okusaydım. Parfüm tam bir fresh koku sevenler için. Yorumda bahsedildiği gibi ekşimsi meyve bahçesi gibi kokuyorum şu an. Kalıcılığı nasıl henüz bilmiyorum ama benim sevdiğim tarz bir kokusu var pişman değilim Sadece aqva por homme denemedim o yüzden biraz burukluk var içimde. Neyse artık birdahaki sefere onu denerim. Teşekkürler yorumunuz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Bulgari Aqua’da denenmeli kesinlikle.

      Sil