18.03.2014

Amouage - Jubilation XXV






Oryantal oryantal diye nicesine sarıldık...
Parfüm dünyasının koku karakterleri arasındaki en belirgin çizgilerinden bir tanesi "doğu esintisi" diyebiliriz. Oryantal koku kategorisindeki parfümlerin pek çoğu aşağı yukarı benzer şekillerde çıkıyor karşımıza. Bazı notalar ön plana çıkartılırken, diğer bazıları geriye çekiliyor. Böylece oryantal kokular çeşitlendikçe çeşitleniyor. Tüm bunların yanında, doğu kültürüne ait bir oryantal kokuyu ilk saniyesinde diğer avrupai modern kokulardan ayırt edebiliyorsunuz. Genel itibariyle ağır, keskin ve güçlü kokular tercih etmiş atalarımız ve bu coğrafyanın insanı. Zemine genelde amber-misk yerleştirilmiş, üstü keskin baharatlarla bezenmiş ve çeşitli kıvamda aromatik tatlarla lezzetlendirilmiş. Tüm oryantal kokular bu orijinde üretiliyor diyebiliriz. Oryantal parfüm diyince akla gelen tarz bu.


Peki tüm bu çeşit ve koku cümbüşünün arasında sivrilen bir kokuyu ele alsak nasıl olurdu? Bugün karşınıza Amouage markasıyla çıkıyorum. Daha önce denediğim Interlude modeline hayran kaldığım süper lüks niche parfüm evi Amouage. Umman merkezli, 30 yıllık bir marka. Hitap ettiği kesim ise, gelir düzeyi ve yaş ortalaması yüksek özel insanlar. Gerek fiyatı, gerek sunumu, gerekse kokularıyla zirveyi hedeflemiş bir markadan bahsediyoruz. Her yerde yaşayamayacağınız deneyimleri size yaşatıyorlar.

Interlude'ü farklı yapan pek çok özelliği vardı. Bunu o parfümün incelemesinde bol bol konuştuk. Bugün ise, daha ağırbaşlı, daha zarif bir modeli inceleyeceğiz. Jubilation XXV.

Jubilation, Amouage'ın oryantal-fujer kokusu. Son derece klasik ve olması gerektiği gibi bir çalışma. Interlude'deki o heyecan, kabına sığamama, belki bir parça dinamizm bu kokuda mevcut değil. Zaten buna ihtiyacı da yok Jubilation'ın. Küçük küçük kokuyu incelemeye ve detaya inmeye başlayalım.

Açılışta son derece tanıdık, reçineli bir hisle merhaba diyor parfüm bizlere. Hafif tatlı böğürtlen belki. Bize çok uzak değil, tanıdık ama yine de kalitesi alışılmışın dışında diyebilirim. Açılış son derece kaliteli olsa da, bence biraz eski kafa kokuyor. Tahammülü de pek kolay değil. Son derece iddialı ve karakterli bir parfüm olduğunu ilk saniyede ilan edercesine karşıma dikildi Jubilation. Orta notalarda ise parfüm biraz daha karışıyor. Sanki hafiften ekşi bir his yerleşiyor burnuma. Bu kesinlikle kötü değil. Herşeyden azar azar koymuşlar. Kararında ve zengin bir kısım oluşmuş orta notalarda. Burada öne çıkan notalar genelde baharatlar oluyor. Karanfil, gül, biraz bal, değişik odunsular, çok az tarçın ve hatta öd bile ekleyebilirsiniz. Başlangıçtaki sert ve iddialı açılıştan sonra oldukça karmaşık ve zengin olmasına rağmen bir o kadar da lezzetli buldum orta notaları. Sanki parfüm biraz daha genel beğeniye yaklaşıyor. Başlangıca burun kıvıranlar yavaş yavaş sempati duyabilirler kokumuza. Son derece kibar ve leziz. Orta notaları çok sevdim. Alt notalarda öd net bir şekilde hissedilmeye başlıyor. Bununla birlikte sakız, misk birlikteliği halen kendini hissettiren reçineye eklenince mükemmel bir ahenk yaratmış. Bayıldım. Alt notaların çok önemli bir diğer aktörü ise tütsü. Aslında kendini alt notalarda ön plana çıkarmasıyla farkettim ki, baştan sona az da olsa kendini hissettirmiş bana. Tütsü kesinlikle parfümün genelinde hissediliyor. Parfüm bu şekilde sona eriyor.

Görüldüğü gibi, rengarenk, karmakarışık bir kokuyla karşı karşıyayız. Tüm bunların yanında kendi içinde dinginlik barındırıyor. Kullanımı için belli bir yaş istiyor bu yüzden. Konusu açılmışken hemen değinelim. Koku 35 hatta 40 yaş üzeri erkeklere uygun bir koku. Fiyatı ve koku rengi kesinlikle bunu gerekli kılıyor. Her zaman söylediğim gibi, genç arkadaşlar(ben de dahil) böyle kokuları kullandığımızda ziyan ediyor olabiliriz. Herkesin zevkine saygımız sonsuz ama yine de bu tarz kokular için sabretmek çok önemli bence.

Parfümü Costume National Homme'a benzetenler var. Gerçekten haklılar. Reçineli ve baharatlı tarzıyla epey bir benzerlik barındırıyor içerisinde. CN Homme'da her ne kadar kaliteli bir koku olsa da, Jubilation gibi bir eserin yanında sönük kalıyor. Aslında saldırganlık oalrak değil. Aksine CN Homme bence daha güçlü ve boğucu bir parfüm. Jubilation'ın farkı ise tamamen zerafetinde ve inanılmaz dengesinde. Bunu ekleyip geçelim.

Mevsim olarak kış uygun gibi görünüyor. Çoğu oryantal kokuda olduğu gibi, bu tarzın son derece kibar ve lüks bir temsilcisi olan Jubilation'da da soğuk havalara uygun bir yapı mevcut. Sıcak yaz günlerinde hem siz hem de çevrenizdekiler için boğucu ve hatta bayıltıcı olabilir.

Şişe tasarımı(hatta kutusu) inanılmaz bir lüksü bizlere yaşatıyor. Fildişi kapağı, üstündeki lacivert taş işlemesi, kapağın altındaki yazının zarifliği...hepsi mükemmel. Zaten Amouage bizi buna alıştırmış bir marka. Hani parasını hak eden markalar vardır ya, işte Amouage onlardan biri gerçekten. Jubilation'da onların en önemli kokularından bir tanesi. Hatta birincisi diyebiliriz.

Farklı ve lüks kokmak istiyorsanız, kokudan hiç anlamayan biri bile sizin kaliteli birşeyler kullandığınızı farketsin istiyorsanız Jubilation'ı muhakkak denemelisiniz.


8 yorum:

  1. Emeğine sağlk ,sevgili dostum..EPİC i de denemeni şiddetle tavsiye ederken,çok büyük heveslede incelemesini yazmanı bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Epic şimdilik ufukta görünmüyor ancak listeye alalım :)

      Sil
  2. bu parfumu ben severek kullaniyorum ama cevremdeki insanlar pek sevmiyorlar galiba...soguk bir kis gunu jubiyi giyinip arkadaslarin yanina gittigimde "olum bu ne .ağirda hayvanmi yemledin "gibi hicte hoş olmayan bir tepki ile karsilastim..Aslinda erkekler tarafindan sevilerek kullanilan lux bir parfum olsada zaman zaman olumsuz geri donuste aliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ağır bir tepki almışsınız. Jubilation'ın o kadar ters tepmesi beni şaşırttı açıkçası. Yine de çok özel günlerde, özel kişilerin üstünde şahlanacak bir kokudur diyelim.

      Sil
  3. Kesinlikle özel günlerin kokusu ..

    YanıtlaSil
  4. En sonunda aliyorum bir şişesini

    YanıtlaSil
  5. ben yaş konusunda size katılmıyorum.Bu koku 26-35 yaş arası bir koku.ve son derece spor..neden 40 dan yukar ıdediniz anlamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece yaş konusunda ayrı düştüysek benim açımdan sıkıntı yok :)

      Esasen yazıda da belirtmişim sebeplerini. Hem fiyatı hem de koku rengi bana göre yaş skalasını yukarı doğru çekiyor. Bu tarz oryantal kokuları ben gençlere çok yakıştıramıyorum. Üstelik Jubilation'a spor bir koku demek bana sorarsanız çok doğru değil.

      Tabi fikrinize yine de saygı duyuyorum. Sizin yorumlarınız da farklı bir bakış açısı yaratmak açısından oldukça önemli. Biz de bilirkişi değiliz neticede :)

      Sil