10.01.2014

YS UZAC - Monodie



Markanın başarılı bayan parfümü.
YS UZAC, son derece yeni, yenilikçi, biraz acemi ve son derece ilginç bir parfüm evi. Buna kesin karar verdim. Önceki deneyimlerimden aklımda kalan, müthiş koku güzelliği ancak berbat kalıcılıktı. Bu markanın imzası da böyle anlaşılan. Bugün bir bayan parfümü olan Monodie'yi inceleyeceğiz. İsim anlamı, tek sesli şarkı, solo performans olarak çevrilebilir dilimize. Pek öyle tek sesli bir hali yok ama bakalım inceleyince daha yakından göreceğiz.

Açılış son derece meyveli, tatlı, farkedilir bir açılış. Başlangıçta sarı erik var. Bence bildiğin erik. Pek öyle farklı bir erik kokusu değil. Bunun yanında tatlı bir turunçgil var. Bence mandalina, içeriğe göz atarsak greyfurt görüyoruz. Öyle olsun. O turunçgil yüzünden parfümün üst notaları şurup gibi kokuyor. Bu haliyle pek sevemedim. Biraz rahatsız etti açıkçası. Orta notalar ise son derece farklı. Kremsi, müthiş bir çiçek saldırısı gibi adeta. O şurupvari koku ortadan kalkıyor. Çok az miktarda gül, ona eşlik eden adını bilmediğim rengarenk çiçekler adeta. Bir de uskun ihtiva ediyormuş. Ben notayı bilmediğimden pek anlayamadım. Bu kısım kremsi haliyle bana inanılmaz biçimde kadın saç boyalarının kokusunu anımsattı. Ya da başka bir şeyi emin değilim. Kafam oldukça karıştı orta notalarda. Meyveli, çiçekli, tatlı, ferah, kremsi... Şölen gibi orta notalar. Alt notalarda ise çok güzel, karamelli misk var. Orta ve alt notalar çok uyumlu. Başarılı buldum. Parfüm böylece sona eriyor.

Evet. Genel olarak bakarsak, aromatik-çiçeksi mi desem, neredeyse gourmand'a yakın bir karamelizasyon mu var desem ne desem bilemiyorum. Koku güzelliği harika. Bir bayan parfümü olduğunu unutuyorum arasıra. Gerçekten o kadar doğal ve güzel ki, YS UZAC markası bir kez daha takdirimi kazanıyor. Üçte üç yaptılar. Koku güzelliği olarak tabi.

Parfümün kalıcılığı ve farkedilirliği yine pek tatmin etmedi ama diğerlerinden bir tık daha önde diyebiliriz. Orta diyip geçiyorum o yüzden. Açık havada çok hoş bir esintiniz olabilir. Tabi biraz dozajı artırmanız şartıyla.

25 yaşın üzerinde bayanlar için gece giyimine oldukça uygun, hoş bir kamelya parfümü. Yaz mevsiminde kullanılası daha iyi sonuçlar verecektir. Baş döndürücü bir doğallığı var. Meyveli,kremsi hafif tatlı kokuları seven bayanların özellikle denemesini  tavsiye ediyorum. Erkek kullanımına biraz uzak geldi. O yüzden erkeklere pek tavsiye etmem.

Piyasada onlarca ne koktuğu belirsiz parfüm varken, özellikle orta ve alt notalardaki mükemmel şölene kayıtsız kalmak mümkün değil. Eğer yüksek fiyatı sizi zorlamayacaksa güzel bir yazlık alternatif olabilir.

 Benden söylemesi..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder