16.01.2014

Creed - Erolfa




İngiliz niş parfümevinin hoş yazlık kokusu..
Paris merkezli parfümcülerin piyasayı neredeyse tekeline aldığı parfüm dünyasında parıl parıl parlayan bir İngiliz markası Creed. Son derece başarılı, "krallara layık" kokular üretiyorlar. Genel olarak ise nispeten ferah, giyilmesi kolay, performansı ortalama olan kokulara sahipler. Bugün elimde Erolfa var. Yazlık,ferah, akuatik bir parfüm Erolfa. Olivier Creed imzası var kokuda.


Sucul-aromatik olarak sınıflandırılabilecek bir yapısı var. Bu tarz parfümleri kişisel olarak pek tutmuyorum. Nedense tuhaf bir ekşilik alıyorum. Özellikle sıcak yaz günlerinde vücut kokusuyla pek hoş durmadıklarına inanıyorum. Buna rağmen sucul kokulardan beğenerek kullandıklarım da var yine de. Erolfa'da niş bir koku olmasına rağmen beni yanıltmayarak tanıdık ve ekşi bir giriş yapıyor. Açılışta misket limonu hakim. Ekşiliğe etki ettiğini söylemem gerek. Onun dışında, diğer akuatik parfümlerden biraz farklı olarak güzel bir aromatik hava var başlangıçta. Açıklanan notalarda kavun görünüyor. Olabilir ama pek baskın değil. Notalara bakmasam kavun demezdim sanırım. Ama o meyveli his farklılık katmış kesinlikle. Orta notalarda koku ekşiliği biraz azaltıyor. Burada ekşilik form değiştiriyor gibi geldi bana. Sanki limon ekşiliğinden, zencefil ekşiliğine evriliyor gibi. Umarım açıklayıcı olmuştur. Orta notalar baharatların kendini gösterdiği kısım olmuş. Limon geri çekilirken kavun biraz daha ön plana çıkıyor aynı zamanda. Orta kısmı beğendim. Alt notalar ise son derece sıradan kokuyor. Yapaylık sınırında bir amber-misk kokusu alınmaya başlanıyor. Alt notalar güçsüz, karaktersiz ve yapay. Koku kötü bir finalle son buluyor.





Genel olarak yapaylığın arasıra hissedildiği kritik bir kokuya imza atmış Olivier Creed. Ana akım parfüm markalarının yazlık sucul parfümlerinden bir adım öne çıkabilecek bir farklılık parfümde pek mevcut değil. Bu durum da aklımızı direkt parfümün fiyatına götürüyor. Neden bu kokuya bu parayı ödemeliyiz sorusuna net bir cevap bulamıyorum. Koku beni pek ikna edemedi bu yüzden. Evet yine ferah, günlük ve genel beğeniye çok uygun bir koku var elimizde ancak mevzu Creed olunca beklentimiz de bununla paralel olarak artıyor.

Kalıcılık ve farkedilirliği orta. Yaz mevsiminde sizi çok üzmeyecektir. Dikkat çekici bir keskinliği var. Kadınların hoşlandığı bir koku tarzı olduğunu da eklemeliyim. Kullanımı için yaz aylarını beklemeniz gerektiğini bir kaç defa söyledim zaten. Kışın hiç güzel durmayacaktır.

35 yaşa kadar tüm erkek arkadaşlar keyifle kullanabilir. Genç parfümsever arkadaşlarımız niş piyasada kendilerine göre bir koku bulamadıklarından yakınıyorlardı. En basitinden bir örnek arıyorlarsa Erolfa size göre diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder