28.01.2014

Atelier Cologne - Vetiver Fatal



Alıştığımız vetiverlerden biraz farklı..
Merhaba. Atelier Cologne parfüm evinin vetiver denemesi oldukça ilgi çekici geldi. Alışıldık vetiver parfümlerinden oldukça farklı bir parfümle karşılaştım. Hiç vakit kaybetmeden kokuya geçmek istiyorum.


Açılışta biraz şekerli, limonlu bir karşılama yapıyor parfüm bize. Beraberinde metalik turunçgiller de var. Oldukça yapay bir açılış olduğunu söyleyebilirim. Pek beğenmedim. Orta notalarda ise parfümün teması olan vetiver hissedilmeye başlıyor. Burada mürdüm eriği de devreye giriyor. Son derece rahatsız edici bir tatlılık iyiden iyiye kendini gösteriyor. Dedik ya biraz farklı bir vetiver diye, hiç alışmamışız bu kadar tatlı ve aromatik bir vetivere. Biraz tuhafıma gitti açıkçası. Alt notalarda ise koku çok değişmeden aromatik bir şekilde sona eriyor.

Üstüne söyleyecek çok şey olmayan, basit kokan bir parfüm Vetiver Fatal. Sanırım vetivere tatlılık yakışmıyor. Kullanılan malzemenin kalitesi de yüksek değil. Atelier bir kez daha sınıfta kaldı diyebilirim. Özellikle fazla gelen tatlılık ve beraberindeki yapaylık çok rahatsız edici.

Bunca tatlılık ve yapay aromatik tarzı kokuyu bayan kullanımına uygun hale getirmiş. Uniseks bir koku olsa da erkek kullanımı için fazla feminen geldi bana. Dört mevsim kullanılabilecek bir yapısı var. Ben yazın tercih ederdim bir şişesini alacak olsam ama bir şişesini alacağımı pek zannetmiyorum ne yazık ki.

Kalıcılık ve farkedilirlik gayet iyi. Şekerli yapısı oldukça kalıcı. Bir yaz parfümü olarak düşünecek olursak, performansının memnuniyet verici olduğunu söyleyebiliriz.

Atalier, benim anladığım kadarıyla çok az zamanda çok fazla parfüm çıkartmış. Kokular da biraz baştansavma olmuş. Bunu pek çok parfüm markası yapıyor. Çoğu da piyasaya birbirinden başarısız kokular sürüyor. Arada bir iki tane başarılı kokuya denk gelebiliyoruz. Vetiver Fatal'ın çıkış yılı da 2012. Atelier'in kokularına bakınca ortaya çıkan tablo bu. Şimdiye kadar denediklerimden Orange Sanguine ile çok ümitlenmiş olsam da, marka hakkında ümitlerim kırılmaya başladı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder