27.01.2014

Hermes - Voyage d'Hermes Parfum




Jean Cleude Ellena'nın hoş denemesi..

Bugün inceleyeceğim parfüm, Hermes'in iddialı uniseks kokusu Voyage. Parfüm bir diğer Hermes efsanesi Terre d'Hermes ile büyük benzerlikler barındırıyor. İlk olarak söylememiz gereken benzerlik konsantrasyonu. Tıpkı terre gibi hem EDT, hem de Parfum versiyonu üretiliyor Voyage'ın. Bugün üstünde duracağımız ise parfum versiyonu. Yani daha yoğun olanı. Yoğun diyince aklımıza yanlış şeyler gelmesin. Koku genel karakter olarak çok kibar bir koku.


Esasen Voyage için pek acele etmedim. Bir süredir deniyorum. Bir türlü kendimi yazmaya hazır hissetmedim nedense. Her kullandığımda farklı birşeyler fısıldadı kulağıma. Daha önceki Terre deneyimim pek tatlı geçmemişti. Kendime yakın bulmamıştım Terre'yi. Üstünden epey zaman geçti ve ben ona da ısındım diyebilirim ancak halen yeterince değil. Buna benzer bir durum Voyage'da da oluyor. Parfüm sanki her kullandığımda değişiyor. Ama bir o kadar da aynı kalıyor. Çok ilginç duygular yaşattığını itiraf etmeliyim. Önce biraz parfümün içeriğinden bahsedip sonra sohbete devam edelim.

Açılışı tam da Hermes'ten tanıdığım bir limon ile gerçekleştiriyor. Bu limonlu açılış bana tıpkı Un Jardin Sur Le Nil'i anımsattı. Aynı onun gibi doğal ve buruk bir açılış. Tabi orada daha farklı meyveler de hissediliyordu. Burada sadece buruk, biraz acımsı bir limon. Son derece keskin, farkedilir, doğal ve lezzetli. Açılışını çok sevdim. Orta notalarda sanki parfüm biraz daha yeşil tonlara bürünüyor gibi geldi. Açıklanan notalarında çay yaprakları var ve evet kesinlikle hissediliyor. Orta notalarda çok hafif bir gül kullanımı olsa da koku karakterine pek etki etmemiş diyebilirim. Alt notalara geçildiğinde bir başka tanıdık his peydahlanıyor. Iso E-Super denilen maddenin kullanıldığı ve bu benzerliğin oradan kaynaklandığı birkaç kaynakta söylenmiş ve konuşulan bir durum. Ben esansın kendi kokusunu bilmemekle birlikte, Voyage-Terre arasında bir benzerlik başladığına şahit oluyorum. Bu benzerliğin sebebini bulamadım. Bu yüzden ben de bu hissi iso e-super maddesine bağladım. Alt notaları tarif etmek gerekirse hafiften odunsu, amberli, ferah bir kısım bu kısım.

Kalite hissiyatının baştan sona muazzam olduğu, birkaç Hermes parfümünün en güzel kısımlarının bir araya toplandığı kibar bir parfüm Voyage. Bu kadar baskın limon kullanımı oldukça tehlikeli bir iştir. Canım parfümleri limon kolonyasına çeviriverir ama burada denge o kadar güzel ayarlanmış ki insan mest oluyor. Hermes Nil'de de bu kadar güzel bir kullanımı vardı ama orada sanki biraz daha buruk, biraz daha yeşil bir limondu. Buradaki daha sarı, biraz belki acı bir limon. Kabuklu limon. Ama aynı ağacın limonu olabilir öyle söyleyeyim siz anlayın :) Sadece Voyage'ın limonlar biraz daha geç toplanmış.



Ellena yine müthiş bir uniseks kokuya imza atmış. Ben erkek kullanımına  biraz daha yakın buldum şahsen. Tabi bayanlarda da hiç sırıtmayacak konforlu bir yapısı olduğunu söyleyelim. Kıyafet, hava, mekan ayırmaksızın pek çok yere uyum sağlayabilecek gerçekten konforlu bir koku Voyage. Belki yaz veya bahar aylarında biraz daha parlayabilir. 25 yaşın üstündeki tüm parfümseverler için çok hoş bir deneyim olacaktır.

Kalıcılık ve farkedilirlik hususunda söylenecek birkaç söz var elbette. Voyage, özellikle açık hava kullanımında çok hoş bir esintiye sahip olsa da, performans olarak pek de iç açıcı bir görüntü sergilemiyor. Kalıcılığı orta. Farkedilirliği ise başlarda biraz daha yüksek olsa da zaman içinde tene biraz yaklaşmaya başlıyor. Zaten ten parfümü gibi bir tarzı var. Pek saldırgan bir yapı hedeflenmemiş. Parfum versiyonunu kullanmama rağmen performansa pek bayıldığımı söyleyemem. Hermes Nil'e çok yakın bir performans gördüm. Terre ise bu kokulardan epeyce önde görünüyor.

Terre'yi andıran, Hermes çizgisine oldukça yakın, doğal, lüks ve başarılı bir çalışma daha. JC Ellena beni müthiş kompozisyonlarıyla büyülemeye devam ediyor. Designer bir marka için yüksek fiyatlarına rağmen, kaliteli kokulara sahip olması sayesinde saygımı iyiden iyiye kazanmış durumda Hermes. Sanırım artık biraz daha beklentiyi arttırmanın vakti geldi.

1 yorum:

  1. Nil, Terre derken aslında Ellena imzalı Hermes kokuları arasında gezintiye çıkarıyor sanki insanı. "Voyage" ismi de oradan geliyor sanki? Biraz sakin kalıyor, ama bayılıyorum ben bu kokuya. Parfüm versiyonu EDT'ye göre 2 puan önde bence.

    YanıtlaSil