13.12.2013

Miller Harris - L'air de Rien



İngiliz parfüm evinin popüler bayan parfümü.
Lyn Harris'in ünlü aktris Jane Birkin için özel olarak tasarladığı bu hoş kokuyu incelemeye aldım. Son derece farklı, modern ve "uniseks" bir parfümle karşılaştım. Esasen tanıdık bir his peydahlandı içimde. Bu parfüm başka bir parfüme çok fazla benziyor bana göre. Bunu sizinle paylaşacağım. Öncelikle parfümümüze bir göz atalım.
Jane Birkin

Üst notalarda, kaynaklarda geçen tabiriyle "neroli", bilinen ismiyle portakal çiçeği esansı hakim. İşte bu esans parfümü, Maison Francis Kurkdjian'ın APOM kokusuyla neredeyse birebir aynı yapmış. Bu inanılmaz benzerlik kesinlikle portakal çiçeğinden kaynaklanıyor. Herhangi bir kaynakta böyle bir benzetmeye rastlamadım. İlk defa biz söylüyoruz denilebilir. Denerseniz siz de göreceksiniz. Güzel ve doğal bir açılıştan sonra orta notalarda parfüm hoş bir şekilde tene otururken bir miktar paçuli hissetmek mümkün. Bu paçuli kokusu, beraberinde pudramsı bir his de getiriyor ki, yine aynı şekilde APOM etkisi yaratıyor bu husus bende. İnanılmaz gerçekten. Biraz daha vanilyalısı belki. Orta kısmı biraz kuru buldum. Paçuli pek yaramamış olabilir. Alt notalarda ise sıcak ve güzel bir miskle birlikte vanilya kendisini iyiden iyiye hissettiriyor. Alt notalarda amberde hissediliyor aynı şekilde. Parfüm böylelikle son buluyor.

Çok karmaşık olmayan, sade, hoş,dolgun ve çekici bir koku L'air de Rien. Beğendiğimi itiraf etmeliyim. Kadın kullanımına daha yakın olsa da, APOM pour homme ile olan benzerliği, erkek kullanımına da uygun olabileceği hakkında bize biraz fikir veriyor. Portakal çiçeği esansı kullanılan kokulardaki bu doğal ve saf havadan hoşlanıyorum. Bu parfümde de gerçekten başarılı bir şekilde kullanılmış.

Miller Harris markasının oldukça başarılı eserlerinden bir tanesi olmuş L'air de Rien. Bazı kokularda vasat bir performans göstermeleri biraz beni tereddüte düşürse de, yeniden olumlu bir hisse kapılmaya başladım.

Kalıcılık iyi. Farkedilirlik ise iyi-orta arası. Özellikle ilk 1 saatten sonra tene biraz fazla yakın kalıyor. Yaş grubu olarak ise, 30 yaşın üstündeki bayanlara çok yakışacağını düşünüyorum. Daha genç arkadaşlarımıza biraz daha ferah ve canlı çiçekleri barındıran kokuları öneririm. Erkek kullanımında da biraz dikkat edilmesi gerekiyor. Özellikle pudralı feminen yapısı oldukça tehlikeli.

EDP konsantrasyonunda olmasına rağmen performansını orta bulduğum koku, sonbahar-kış aylarında tercih edilmesi gereken, açık havada güzel gidebilecek bir alternatif olabilir. 


2 yorum:

  1. yorumunuza hiç katılmıyorum.bence apomla alakası yok.parfümde en çok hissedilen bence meşe yosunu.bu nedenle niş tayfadan By Kilian A Taste of Heaven.designer tayfadan ise versace erosa benzetiyorum.bayandan ziyade erkek kullanıma uygun bir parfüm olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epey ayrı düşmüşüz sizinle bu parfümde. Meşe yosununa yazıda değinmedim ancak kesinlikle parfüm karakterine etki ediyor yani hakkınız var. Misk baskın, meşe yosunu ve portakal çiçeği de hissedilen, yumuşak bir koku l'air de rien. Bayandan ziyade erkek kullanımına uygun olduğuna pek katılmasam da, uniseks bir yapısı olduğundan yazıda bahsetmiştim zaten.

      Sil