6.12.2013

Maison Francis Kurkdjian - Oud Cashmere Mood




Keyfimiz yerinde, "mood" umuz güzel :)
Maison Francis Kurkdjian, benim favori parfümevlerimden bir tanesi. Yüksek kalitede rafine parfümlerini denemekten keyif aldığımı söylemeliyim. Yakın zamanda Kurkdjian'ın Oud Mood serisine giriş yapmıştım. "Silk Mood" parfümünü incelediğimde, hoş bir gül-öd arkadaşlığından söz etmiştim. Standard Oud modeline göre oldukça farklı bir deneyim olmuştu. Bu Oud Mood serisi üç adet parfümden oluşuyor. Bugün ikinci bir versiyonu olan Oud Cashmere Mood ile karşınızdayım.


Yine diğerleriyle alakasız bir kardeş daha var karşımda. Parfüm oryantal bir karaktere sahip. Hakkını veren, karanlık ve iddialı bir oryantalden bahsediyorum. Parfümün açılışında felaket bir kokuyla karşı karşıyayım. Eğer çok iddialı olmayacaksa, kokladığım en sert açılış olabilir. Bir süre kendime gelmeyi bekledim o derece. Baharatlar mı desem, odunsu bir tavır mı desem, çok tuhaf, anlatması güç, dumansı bir koku bizi karşılıyor. Sanki elimi bir yerin bacasına kapatmışım, on dakika sonra kokluyorum gibi. Genzi yakan bir dumansılık. Acı diyebilirim açılışa. Ve tozlu... Bunun pek çok sebebi var. İçten içe kendini hissettiren labnadum reçinesi, tuhaf baharatlı his, ve en önemlisi aselbent. Açılışta çok baskınlar. Orta alt nota geçişlerini çok zor algıladım. Koku çok değişmediği gibi, orta notalarda bir miktar deri eklendiğini hissedebiliyorum. Tabi ki öd'de kendini öne çıkartıyor bu kısımda. Alt notalarda ise belki biraz vanilya. Gerilerde kalmış yine de.

Şüphesiz ki sıradışı bir deneyim oldu benim için. Sevdim mi? Bilmiyorum. Çok farklı kokacağınıza emin olabilirsiniz ama. Kalıcılık ve farkedilirliği yine mükemmel. Odayı dolduran cinsten parfümler bu Oud Mood serisinin üç parfümü. Zaten Extrait de Parfum formülünde üretiliyorlar. EDP'den daha yoğun kısacası. Bu konuda müthiş diyebilirim haliyle.

30 yaş ve üzeri erkek arkadaşlar deneyebilirler. Daha genç arkadaşlara fazla yakışmaz. Bayan kullanımına pek uygun bulmadım. Genel beğeniye de uymuyor. Hele ki bu kadar yüksek fiyatıyla bir hediye için uygun olmaz.

Kış mevsiminde kullanmak üzere, tek ve performanslı bir koku arıyorsanız, tam size göre elegant ve farklı bir parfüm. Denemenizde fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder