26.12.2013

Bond No.9 - Andy Warhol Success is a Job in New York





Amerikan tatlısı...

Bond No.9, ilgi çekici kokuları olan, sağlam bir parfüm markası. Amerika merkezli parfüm evinin çok satan kokularından biriyle daha karşınızdayım. Parfümün ismi biraz uzun olduğu için AW Success diyeceğim yazımda. Bilindiği gibi markanın, Andy Warhol isminde bir parfümü daha var. Hatta bu isimde bir seriye sahipler. Success'de o serinin bir parçası. Diğerlerinden ayrılması için bu şekilde söylememiz doğru olacaktır.

Aslında modern parfüm dünyasında Bond no.9'un tam olarak nasıl bir yer edinmeye çalıştığını tam kavrayamadım. Sürprizlerle dolu, her telden çalan bir marka. Bu bazı sebeplerle iyi, bazı sebeplerle kötü bir durum benim gözümde. Parfüm evlerinin kendine ait bir çizgisi olmasına çok alıştık. Bond biraz daha "serbest" çalışıyor diyebiliriz. Bond imzası sayabileceğimiz bir kullanım ya da tarz yok karşımızda. Hal böyle olunca, markaya ait onlarca çeşit kokuyla karşı karşıya kalıyoruz. Tabi bununla beraber bir standart kayması veya standartsızlık ortaya çıkıyor. Bu kadar çeşidin aynı torna tezgahından çıkmış gibi birbirine benzer olmasını bekleyemezdik zaten.

Bond No.9'un en iddialı kokularından olan(belki de birincisi) NY Amber'i incelemiştim hatırlarsanız. O kokudan sonra, hiç onunla alakası olmayan farklı bir dünyaya yelken açacağız bugün. Tek ortak nokta sanırım kalıcılık ve farkedilirlik olacak.

Yavaş yavaş parfümümüze geçmek istiyorum. AW Success, baharatlı-gourmand olarak sınıflandırılmış. Pek katılmadığım bir sınıflama diyebilirim. Ancak alternatif geliştiremiyorum. Ben tek kelimeyle, "tatlı" bir koku olduğunu düşünüyorum. Şişesindeki koca dolar işareti de son derece şımarık olmuş ve kokuya yakışmış! 

Açılışta karşımıza yapay mı yapay mandalina, bergamot ve kişniş-kakule çıkıyor. Başlangıç aynı zamanda son derece tatlı ve hafiften ilaçsı diyebilirim. Açılışını pek sevemedim açıkçası. Orta notalarda ise hafiften beyaz çiçekler hissediliyor. Bunun yanında bence önemli bir diğer eleman gül olmuş. Az da olsa kullanıldığını hissedebiliyorsunuz. Orta notalar bana biraz pudralı, pastel ve karmaşık geldi. Son derece flu. Notalar net olarak algılanamıyor ancak hepsinin varlığını hissedebiliyorsunuz. Orta notalardaki zenginlik hoşuma giddi diyebilirim. Parfümdeki boğucu tatlılık ise halen devam ediyor ve sonuna kadar da devam edecek. Parfümün alt notaları ise gerçekten koklanan kokunun kalbini oluşturuyor. Tatlılığa eklenen vanilya ve paçuli. Aslında vanilyayı bekliyordum. Alt notalardan daha önce, kendini az da olsa hissettiriyordu tatlılığın arasında. Sürpriz olmadı vanilyayla karşılaşmak. Sürpriz olansa vanilyanın birden bu kadar ön plana çıkması oldu. Paçuli destekli tatlı vanilyayı çok sevdim. Alt notaları kesinlikle başarılı. Parfüm bu çizgide tenden ayrılıyor.

Genel bir bakış atıldığında, son derce tatlı, pudralı, vanilyalı bir koku var karşımızda. Belli zamanlarda öne çıkan çeşitli çiçekler de bize göz kırpıyor. Örneğin gül. ya da yasemin. Vanilyalı ve tatlı parfümlerdeki yumuşaklık burada tam olarak algılanamıyor. Sanki biraz burnu zorluyor gibi diyebiliriz. Burada baharatların payı büyük elbette. Özellikle başlangıçtaki kişniş-kakule birlikteliği pek de başarılı değildi. Aslında özetle biraz dağınık bir koku AW Success. Ben de oldukça kararsız kaldım.

Gelelim koku performansına. İşte AW Success'in elinin en güçlü olduğu noktalardan birisi de bu diyebilirim. Koku dozajlama sorunu yaşatabilecek kadar ağır ve kalıcı. Son derece kalıcı ve bir o kadar farkedilir bir parfüm. Yapaylık bir dezavantaj olsa da, performans düşkünü arkadaşlarımızı oldukça tatmin edecektir. Tende kalıcılığı 10-12 saate kadar rahatlıkla ulaşabiliyor. Kıyafette bu süre daha da uzasa da, kıyafette aldığı hali hiç sevmedim. Koku zaten yapaylık sınırlarında dolaşıyor, bir de tutunacak bir ten bulamazsa çekilmez bir hal alabiliyor.

Uniseks olarak piyasaya sürülen koku, bayan kullanımına daha uygun geldi bana. Feminenlik fazlaca hissediliyor. Hatta bir fikir vermesi açısından, çamaşır yıkarken kullandığınız yumuşatıcıları düşünebilirsiniz. Onlar kadar yoğun, feminen ve bir o kadar da kalıcı. Yaş grubu olarak ise, 20 yaş üzerine tavsiye edebilirim. Fazla yaş isteyen bir kokusu yok. Canlı, dinamik ve genel beğeniye uyacak yapıda. 

Parfümün kendini göstereceği mevsim kış. Soğuk havalarda ne kadar başarılı olursa, sıcak havalarda da bir o kadar rahatsız edecektir.

Bond imzası olan yıldız şeklinde, siyah şık şişesi, üstündeki rengarenk dolar işareti ile, son derece iddialı ve hoş bir şişe tasarımı olan AW Success, koku güzelliği olarak New York Amber'den 4-5 gömlek aşağıda olsa da, kış aylarında tercih edilebilecek bir alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

3 yorum:

  1. Uzun süre kullandım ama "yapaylığın sınırında" olması dikkatimi çekmedi hiç .. Okuduktan sonra hakikaten biraz sentetiklik var dedim .. Belki severek kullandığım için sentetikliği konduramamış olabilirim ama gerçekten de sınırında. Tebrikler ...
    Velociraptor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.

      Uzun süredir kullanıyorsunuz, sizden de erkek-bayan kullanımına uygunluğu hakkında fikrinizi almak isteriz.

      Sil
  2. Ortada gözükmekle birlikte bir kerte Feminenliğe yakın olduğunu söylemem lazım ..
    Velociraptor

    YanıtlaSil