1.10.2013

Serge Lutens - Ambre Sultan




Ey Benim Gülen Yüzüm Sevgilim
Senin Güzelliğin Dünyaya Dedikodudur 
Bu Ne Güzellik Bu Ne Yüz Bu Ne Güldür
Acaba Saçın Amberi Görüp mü Mis Kokulumu Olmuş? 
Bu Ne Saç,Bu Ne Kahkül,Bu Ne Zulüftür 
Aklım Saçının Kokusuyla Doludur
Bu Ne Güzel Koku,Bu Ne Itır,Bu Ne Hoştur
Gözyaşı Dalgalarım Taşıp Başımdan Aştı
Bu Ne Deniz Bu Ne Irmak Bu Ne Nehirdir
Muhibbi Ansızın Divane Oldu
Bu Ne Dert Bu Ne Aşk Bu Ne Huydur... 

Muhibbi

Serge Lutens parfüm evine olan ilgimiz, sevgimiz ve hürmetimiz ortada. Bugüne kadar kalitesiyle bizi asla yanıltmadı diyebiliriz. Bugün yine güzel bir parfümlerini incelemeye aldım. Ambre Sultan.



Ambre Sultan, adıyla, tarzıyla, her şeyiyle oryantal bir koku. Doğudan esen bir meltem gibi. Tarihin tozlu raflarından, Osmanlı saraylarından bize göz kırpıyor adeta. O ihtişamlı harem odalarının kapıları aralanınca duyulan, sert, güçlü, şehvetli ve bir o kadar da uysal bir koku.

Başlangıcı tatlı bir reçine ile yapıyor. Saf çam reçinesi. Çok temiz bir koku. Başka reçineli, odunsu parfümlere pek benzemiyor. Lezzetli bir tarafı var. Bunu ben hafiften hissedilen ambere bağlıyorum. Belki onun sayesinde böylesine sakin kalabilmiş saldırgan notamız reçine. Bir de reçine diye girmişken, reçinenin maskülen bir koku olduğu hepimizin malumu. Bu parfümde ise tam tersi bir durum var. Güçlü bir Osmanlı kadınına çok yakışırdı eminim bu koku. Orta notalar, amberin ve baharatların uyumlu bir dansı gibi. baharatlar da, amber de, hatta başlangıçtan beri etkisi azalsa da kendini gösteren reçine de içinizi ısıtmaya karar vermiş kesinlikle. Çok sıcak, başarılı bir kısım olmuş. Alt notalarda odunsularla birlikte mükemmel bir vanilya var. Tabi ki amber kontrolünde. İşte parfümün en güzel kısmı. Tende kalan kokusu. Mükemmel. Vanilyalı, biraz feminen, başlarda biraz fazla gelen tatlılığın kaybolduğu enfes final. Çok modern değil ancak inanılmaz güçlü gerçekten. Saygı duydum bu kapanışa.

Denediğim en başarılı amber temalarından birine sahip Ambre Sultan. Hatta alt notalarındaki koku bana, hacdan gelen eşyalara sinmiş kokuyu anımsattı. Biraz hacıyağı gibi ama vanilyalı olduğu için, çok özgün. Böyle bakır taslar falan olur da onların içine sinerdi bu koku. Beni çocukluğuma döndürdü resmen. 

Bir parfüm bu kadar çok şey nası hissettirir, nasıl bu kadar çok yönlü olabilir anlamak mümkün değil. Diğer bir şaheser Chergui' de tıpkı böyleydi. Özlem duyduğumuz o yüksek kalitede oryantal kokulara bizi kavuşturmuş olan Serge Lutens'e ne kadar teşekkür etsek azdır heralde.

Kalıcılıktan, farkedilirlikten bahsetmeye hafiften utanıyorum bu parfüm için ama bahsetmem lazım. Çünkü bir tanesinde sıkıntı var. mükemmel kalıcılık performansı gösteren parfümümüzün farkedilirliği bana pek de iç açıcı gelmedi. içine kapanık bir koku. tam bir ten kokusu. Hani dedik ya, sıcak, lezzetli, romantik..Belki biraz da erotik..

Pek öyle genç arkadaşlara uygun bir parfüm değil. 30 yaşın üzerine şiddetle tavsiye ederim ama. Cinsiyet olarak ise, Serge Lutens parfümlerinde bir karmaşa var. Bazı kaynaklar Serge Lutens'in pek çok parfümüne bayan parfümü diyor. Bu da onlardan bir tanesi. Belki biraz doğru evet ancak erkek kullanımına da gayet uygun. Yine de Chergui'ye nazaran daha kadınsı geldi bana ilginçtir. Daha sert olmasına rağmen, daha kadınsı.










8 yorum:

  1. Ben feminenlik kısmına katılmıyorum. Tamam maskülen sert erkek kokusu değil ama daha çok kadına gider, erkek te kullanabilir kısmı, erkek kullanımına uygun ama isterse bir bayan da kullanabilir olsa daha doğru olur. Tabi bu benim fikrim, sana da saygı duyuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikrinize saygı duyuyorum ancak Ambre Sultan kesinlikle feminen bir reçine kullanımına sahip. ben de ilk defa karşılaştım böyle bir şeyle açıkçası. Erkek üzerinde de sırıtmayacaktır. Ben konsept olarak bir padişahın değil, haseki sultanının böyle kokabileceğini tahmin ediyorum. Öyle yakıştııyorum. Bu açıdan düşünürseniz daha anlaşılır olacaktır. Yine de herkeste uyandırdığı etki farklıdır. Ona bir şey diyemem.

      Sil
  2. Hocam ben de bu parfümde ilk noktalardaki baharat kullanımını çok fazla buldum amberi baskılayan gölgeleyen bir baharat kullanımı var bende mesir macunu efect yaptı :) daha sonrasında ise Amber vanilya ikilisi cok muhteşem feminenlik kısmına çok katılıyorum ama öyle 20 li 30 lu yaşlarında bir iş kadınından bahsetmiyorum saraylarda yaşayan hanımağalardan, sultanlardan bahsediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. genel olarak yorumunuza katılmakla birlikte farkedilirlik konusunda benim tecrübem tatminkar olduğu yönünde.

    YanıtlaSil
  4. GÜNLÜK KULLANIMA UYGUN DEĞİL ÇOK AĞIR HELE Kİ AÇILIŞI

    YanıtlaSil
  5. Muazzam yorumunuz için teşekkürler.bayan kullanımı için chergui mi yoksa ambre sultanmı uygundur sizce....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bana sorarsanız 30 yaş üzeri bayan kullanımına ikisi de uygun.

      Sil
  6. Guzel koku,begendim.Bende pek atak degildi,tene takin kaldi.

    YanıtlaSil