13.10.2013

Annayake - Miyabe Man




Kuytuda köşede kalmış tatları test etmeye devam etmeli..

Merhaba. Bugün Annayake markasının parfümü olan Miyabe Man'i inceledim. Marka japon olunca parfümünün ismi de ona uygun geleneksel bir seçimle Miyabe konmuş. "Miyabi" gibi şekillerde de karşımıza çıkıyor. Anlam olarak zarif veya rafine gibi bir karşılığı var. Parfüm ismiyle konuya biraz iddialı girmiş anlayacağınız. Peki bakalım durum cidden böyle mi...



Parfüm tatlı aromatik bir koku olarak sınıflandırılabilir.

Açılışında tatlı turunçgiller karşılıyor bizi. Çok şekerli bir açılış. Hafiften anason kokusu da bu başlangıcı destekliyor. Sentetik ve sıradan buldum ne yazık ki. Beklentim daha yüksekti ne yalan söyleyeyim. orta notalarda, baharatlardan karanfil çok az olmak üzere kendini hissettiriyor. bu kısım parfümün tekdüzeliğini bir kenara bırakırsak, nispeten meyveli bir kısım. hindistan cevizi kokusu alıyorum ama çok yapay olduğu için sevmedim. Alt notalarda, parfümün kalbini oluşturan vanilya ile birlikte sandal ağacı bulunuyor. Parfümün en iyi kısmı bu kısım zaten. Fena değil.

Miyabe hakkında bahsetmem gereken bazı hususlar var. Ben bu parfümün erkek versiyonunu denedim. Kadın versiyonu nasıldır çok merak ediyorum. Çünkü kesinlikle feminen bir koku. Koku tarzı olarak Tom Ford Black Orchid'i anımsattı bana biraz. Tatlı, feminen. Pek konforlu ve rafine değil açıkçası. İsmi rafine olan bir parfüm için baya ironik olmuş.


Vanilya kullanımını beğendim. Zaten özellikle otomobilde vanilya kokusunu tercih ederim. Bu parfüm de giyilebilirliğinden çok, bana oto kokularını anımsattı. Komik gelebilir sizlere ancak deneyebilirseniz bana hak vereceksiniz. Bu parfümün açıklamasında maskülen kelimesi falan geçiyordu bir de. İnanılmaz gerçekten. Tıpkı adının rafine olması gibi. Evet zarif bir koku ancak kesinlikle rafine değil.

 Eğer üstünüzde bu parfüm varsa ve evli falansanız eve giderken dikkat edin derim. "Kim o kadın!" kavgaları çıkabilir:)

Tamam modern parfümler maskülenliği biraz geri plana attı ama bu kadarı bana fazla geldi. O yüzden bu parfümü çok kullanacağımı zannetmiyorum. 

Biraz da avantajlarından bahsedelim. Farkedilirlik ve kalıcılığı hiç fena değil. Bu durum hoşuma gitti. En azından sıktık bari biraz duyumsayalım derseniz iyi olabilir. Aynı şekilde minimalist şişe tasarımı da güzel. Elinize aldığınızda biraz basit gibi geliyor çünkü içindeki sıvı su gibi berrak bembeyaz bir sıvı. ancak uzaktan çok hoş duruyor.

Yaş grubu olarak ise, 15-25 yaş arası genç arkadaşlarımız bu parfümü kullanabilirler. Hatta bayan arkadaşlara da tavsiye ederim. Özellikle aromatik, tatlı meyveler içeren farklı bir parfüm arıyorsanız neden olmasın?

5 yorum:

  1. merhaba bloğunuzu takip ediyor ve beğeniyorum. sizden bana bir kaç parfüm önermenizi rica ediyorum. kaliteli, farklı, kışlık designer parfümlerden olursa memnun olurum. 38 yaşında bir erkeğim.
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dior homme, dior homme intense, guerlain l'instant extreme, thierry mugler pure havane gibi parfümler önerebilirim. Designer aradığınız zaman tabi farklı olma olasılığı biraz düşüyor =) Niche klasmanında daha farklı parfümler bulabilirsiniz.

      Sil
  2. Önerileriniz için teşekkür ederim. Dior homme ve Dior homme intense' i biliyorum. Dior homme'u kullandım zaten. Ancak diğerlerini satan bir parfümeri yok İzmir'de, İnternette de satan bir site bulamadım. Bunları bulabileceğim bir yer varmı bildiğiniz? Ayrıca Niche markaları da pek bulmak mümkün değil ve tabi ki fiyatları da biraz el yakıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer ikisini ülkemizde resmen satan bir yer yok. Biraz uğraşmanız gerekecek. Parfüm işinin böyle bir tarafı var ne yazık ki :)

      Sil
  3. Evet sanırım öyle :)
    teşekkürler.

    YanıtlaSil