22.10.2013

Bond No.9 - New York Amber






Sansasyonel markanın, eşsiz parfümü..

Parfüm dünyasının ışıklar altındaki vitrin markalarından bir tanesi Bond No.9. Peynir ekmek gibi parfüm modeli çıkartıyorlar adeta. Çok çeşitli bir ürün yelpazesi olması bazen avantaj bazen dezavantaj sağlıyor onlara. Çünkü niche parfümevi olmalarını sorgulatacak kadar sıradan ürünleri olduğunu söylemek zorundayız. Bunca çeşit olunca normal bir durum elbette.

Bugünkü konumuz ise markanın en güçlü modellerinden biri, hatta birincisi olan New York Amber. İsminden anlaşılacağı gibi amber temalı bir parfüm daha var karşımızda. Sınıflandırmasını odunsu-oryantal olarak yapmışlar. Ben pek oryantal bir tarafını görmesem de, amber temasına saygıdan ötürü ses çıkartmıyorum.

Parfüme yavaş yavaş göz atsak fena olmaz. Açılışta biberli baharatlı enteresan bir gül kullanımı var. Hafiften de amber. Son derece metalik ve kuru bir parfümle karşı karşıyayız. Kötü olduğunu söyleyemem zira o saflığı çağrıştıran huzur verici gül temalarına alışmış burnuma bir yumruk etkisi yaratacak kadar yenilikçi bir kullanım olmuş. Kötü olduğunu söylemek bir tarafa, itiraf etmem gereken bir şey varsa o da açılışına bayıldığımdır. Dediğim gibi. Sıradışı ve güçlü bir başlangıç yapıyor New York Amber. Orta notalarda parfüm koku olarak çok değişime uğramasa da baharatlar az daha ön plana çıkıyor diyebilirim. Bu kısmı nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Sanki parfüm biraz ısınıyor. Sıcaklık hissi gibi bir şey peydah oluyor tenimizde. Baharatların böyle bir etkisi olduğundan dolayı buna yordum ben kendi adıma. Bu kısmını da sevdim. Alt notaları koklamak için epey bir sabretmem gerekti çünkü parfümdeki nota geçişleri pek alışık olduğumuz hızda gerçekleşmiyor. Alt notalarda çok yerinde ve kararında kullanılmış öd ağacı, odunsular ve kendini iyiden iyiye hissettiren amber mevcut.

Parfümün genelinde metalik bir tarz hakim. Burnu zorlayan keskin bir gül kokusu diyebilirim. Aslında tamamen parfümü amber üzerine kurmadıklarını gördüğümde oldukça şaşırdım. İsim seçimi daha farklı olabilirmiş. Benim şahsi fikrim, amber kadar etkili bazı notalar var. Özellikle gül ve biber çok ön planda parfümde.

Kalıcılık ve farkedilirlik mükemmel! Koku değişimleri bile yavaş oluyor dedim ya, gerçekten bu doğru. Özellikle kıyafetinizde falan mis gibi kokuyor.

Bu farklı tarzıyla eşsiz bir kokunuz olabilir. 30 yaşın üzerinde herkese şiddetle tavsiye ederim. Yalnız astronomik fiyatlara kendinizi hazırlayın zira bu deneyimi pek ucuza yaşayamayacaksınız.

Şekilli, karizmatik şişesi, seksi ve ağırbaşlı tarzı, baştan çıkaran kokusuyla New York Amber en beğendiğim parfümlerden biri oldu. Hani parfümleri deneriz de hep bazı özellikleri, biraz da şöyle olsaydı dedirtir ya, bu parfüm çok komplike ve başarılı bu konuda. Kötü hiç bir özelliği yok gerçekten. Koku güzelliği, kalıcılık, farkedilirlik, modern tarzı, malzeme kalitesi... daha ne olsun.

15 yorum:

  1. Çok zalım çoooookk

    YanıtlaSil
  2. Zalımlığı baştan yazan parfüm!

    YanıtlaSil
  3. Burak, Succes J.IN.NY incelemeni de bekliyorum..

    YanıtlaSil
  4. yeni tanıştık tüm gün az da olsa baş ağrısı verse de bana gerçekten harika ötesi ve tam anlamıyla imza kokusu...Teşekkür Burak Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Mükemmel ötesi bir parfüm uzun zamandır böylesi görülmedi

    YanıtlaSil
  6. en sonunda dekant olarak temin ettim .gelsinde bir koklayalim şu zalımı.nasil miş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Güzel günlerde kullanın. Yorumlarınızı bekleriz.

      Sil
    2. seve seve ama henuz gelmedi..

      Sil
  7. nihayet dekantim ulasti...ilk fislattigimda gercekten metalik kuru bir gul hakim oluyor genizi yakan.sonralari parfum oturunca nefis oluyor.Buradaki amber gercekten cok hosuma gitti.Kesinlikle projeksiyon canavari bir parfum.Şişe ile alinacaklar listesinin basinda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum yorumlarınıza. Tenle çok iyi uyum sağlayan çekici bir kokusu var.

      Sil
  8. Nihayet bir şişesini aldım...as parfümüm oldu kendisi..

    YanıtlaSil
  9. ÇOK AŞIRI TAVSİYE ETME ELE AYAĞA DÜŞÜYOR BİRAZ KADINSI GELDİ BANA AMA ÇEKİCİ BİR KOKU GÖMLEĞİM ODAYI BURAM BURAM KOKUTMUŞ

    YanıtlaSil
  10. 404 yapıştırıcı gibi kokuyor,1400 lirayı kesinlikle haketmiyor bence..150 filan olsa alınabilir,sırf koleksyon zenginleşşin

    YanıtlaSil