13.08.2013

Viktor&Rolf - Spicebomb





2013 yılının bombası, Spicebomb ile birlikteyiz.
Parfüm dünyası sallanıyor. Yok satan Spicebomb bu yılın en çok merak edilen ve satılan parfümü olmuş durumda. Gerek şişe tasarımı gerekse kokusuyla tüm araştırmalarda en dikkat çeken parfüm olmayı başardı. Bu kadar tantanayı hak edip etmediğine değineceğiz elbette. Hiç vakit kaybetmeden parfümü incelemeye başlayalım.

Öncelikle Spicebomb tam anlamıyla adını hak eden bir parfüm. Bu kokuya ben de olsam baharat bombası derdim herhalde. Baharatlı-Odunsu sınıfındaki kokumuzda aromatik bir hava olduğunu da belirtmem gerekiyor. Başlangıcında son derece tatlı mandalina ve baharatlar mevcut. Başlangıcı bana çok net bir şekilde çocukluğumuzda kullandığımız turuncu renkli, kıvamlı bir şurup olan Calpol'ü hatırlattı. Evet kesinlikle aynı Calpol gibi kokuyor. Tuhaf, tatlı bir mandalina. Burada baharatlardan tarçın çok az da olsa öne çıkmış diyebiliriz. Çok aşırı tatlı gelen başlangıcını sevemedim. İlacımsı kokuyor dediğim gibi. Hiç doğal değil. Orta notalarda o keskinliğini biraz üzerinden atıyor. Yine baharatın hakim olduğu orta kısımda çok hoş bir tütün kullanımı var. Gerçekten parfüme yakıştığını söylemeliyim. Kararında, az bir tütünle, baharatlar mükemmel işbirliği yapıyor. Yalnız parfüm kendine gelmiş gibi görünse de yapaylık acayip rahatsız etti burnumu. Alt notalarında deri, vetiver, biraz biber hissediliyor. Alt notaların pek bir numarası yok. Deri yokla var arasında. İçeriğinde deri olduğunu bilip özellikle dikkat etmesem fark etmezdim açıkçası. Sonları da vasat ne yazık ki.

Baştan sona yapay, fazla tatlı, bol baharatlı, modern ve iddialı bir parfüm Spicebomb. Kalıcılığı ve farkedilirliği fena değil. İki yönden de başarılı buldum. Kışa uygun modern bir kokusu var.

Yaş grubu olarak 35 yaşın üstüne tavsiye etmem. Zaten sevmeyeceklerdir. Genç arkadaşların gözbebeği oldu bile diyebilirim.


Peki çok da öne çıkan bir özelliği olmayan bu parfüm nasıl oluyor da bu kadar sükse yapıp, satılıyor. İşte burada piyasayı iyi analiz etmek ve nabza göre şerbet verebilmek çok ehemmiyet kazanıyor. Spicebomb mükemmel şişe tasarımı ve modern tarzıyla gönülleri daha ilk anlardan fethediyor. Çok kötü bir kokusu da yok neticede. Hal böyle iken bu denli tutulup satılması anormal değil. Özellikle bu tarz parfümlerin rağbette olduğu yıllarda piyasaya sürülmüş olması amacını gözler önüne seriyor zaten.

Şişe tasarımı diyip duruyoruz, biraz ayrıntıya girelim. Hak ediyor çünkü. Bir kaç noktası çok iyi düşünülmüş tasarımda. Birincisi tabi ki el bombası benzeri şekli. Bu şekli güçlendiren ikinci unsur fısfısın hemen altındaki V&R mührünü taşıyan pim diyebiliriz. Çok hoş bir ayrıntı. Üçüncü nokta camın rengi. Güzel seçilmiş bir ton. Dördüncüsü ise şişenin cam olmayan kısımlarının mat-metalik rengi. Tam bir bütünlük halinde, mükemmel bir tasarım. Gerçekten böylesine ilk defa rastlıyor olabilirim. Sadece şişesi için bile rahatlıkla koleksiyona katılabilir.

Özetleyecek olursak, koku güzelliği ve kalitesi pek hoşnut bırakmasa da, ender görülebilecek kadar başarılı tasarımı parfümün satış rakamlarını katlıyor anlaşılan. Tekdüze ve sıkan bir yapısı var gibi dursa da beğenen biri uzun süreli kullanımda pek sıkılmaz gibi geldi bana. Şöyle söyleyeyim, sürprizlerle dolu değil ama sıkmıyor da. Güzel bir tatlılığı var. Fazla olmasına rağmen iyi hissettiriyor. Hal böyleyken yeni parfüm arayan özellikle genç arkadaşlarımıza tavsiye edebileceğim bir parfüm. Deneyin, kullanın..


12 yorum:

  1. Bence sıkıcı uzun kullanımda da sıkıcı olmayacak,parlak ve eğlenceli bir koku,genel beğeniside yüksek oldu benim çevremde,tatlımsı mayhoş kokusu var kabaca,Hermessence Ambre Narguıle ye benzettim,sevdim şişe aldım pişman etmedi..

    YanıtlaSil
  2. Dediğim gibi, severek kullanan biri bu parfümde sıkılmayacak şeyler bulacaktır. Katılıyorum eğlenceli bir koku =)

    YanıtlaSil
  3. One million kullaniyordum bitti ; spicebomb mu 212 vip mi tercih etmeliyim ? (One milion cok mu benzer bu kokular)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spicebomb'un kalite hissiyatı yüksek. Tavsiye ederim. Biraz andırıyor ancak aynısı diyemem. Tarz olarak benzerler. Spicebomb daha fera karakterli bir koku one million'a göre.

      Sil
  4. 2 sınıde bu öğlen denedim kalite hissiyatını nasıl anlıcam :( 212 vip biraz tarcınlı kek gibi geldi spicebomb ise zengin kokusu gibi (kızlar ben geldim nasılsınız diyor):)fiyatlarında da 10 tl fark var .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabını siz vermişsiniz sorunuzun. Biri zengin kokusu gibi. Kalite hissiyatını farketmeden siz de oylamışsınız esasen :) söylenecek söz yok. İkisini de denediyseniz kendinize yakın hissettiğinizi tercih edin. Ben spicebomb tavsiye ederim kendi adıma.

      Sil
  5. selam adsız ve selam hocam arkadas o parayı verecegıne dıor homme intense alsa daha memnun kalmaz mı? o daha zengın ve de edp .

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Genel bir soru sormamış adsız arkadaşımız. Söylediği parfümler arasından fikir vermeye çalıştım. Yoksa dediğiniz gibi pek çok alternatif sunulabilir. Tarz olarak Dior Homme İntense'in bu bahsedilenlerle pek alakası yok diye düşünüyorum ancak elbette çok başarılı ve kalıcı bir parfüm. Bu blogda inceleme yazısı da mevcut.
    One million tarzı parfüm gibi bir tanımlama girdi adeta lugatımıza. Şekerli ve nispeten sentetik parfümler bunlar. Örneğin one million ile çok benzettiğim bir diğer parfüm YSL la nuit de l'homme' dur benim.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba konuyu hortlattım galiba ; kış geldi one millione ve spice birbirine benziyor mu ? benzediği parfum var mı ? versace eros ve kokorico kullandım gecen kıs benim için 10 uzerinden 4 alacak bir koku ama çevremde inanılmaz begeniliyordu. Çalıştığım yer genelde bayanlar agırlıklı ortam oldugu ıcınde degiştirmedim kısaca katlandım. Spicebomb da eros gibi pek iyi kokmayan ama bayanlar tarafından begenilen sınıfta mı ?
    (Kızların koku beğeni duygusu nasıl çalışıyor merak ediyorum begenmediğim kokuları beğeniyorlar )
    Ya tekrar eros alacağım katlanacağım yada spicebomb deneceğim. Çok kararsızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spicebomb ile dikkat çekebilirsiniz. Bence onu tercih edin. One million'la kokusu çok benzemese de tarzı benziyor.

      Sil
  8. Selam ;
    -bu koku bir yerden cikarcam one millione degil mi ?
    - hayir spicebomb
    -cok benzettim ama
    Diyalogunda oldugu gibi benzer ve kendine has karekteri olmayan bir kokumu yada ;
    -kokunuz guzelmis ismini ogrene bilirmiyim ?
    Seklinde karsilasa bilecigimiz tarzda orjinal mi ?


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk dialogdaki gibi bir koku değil kesinlikle :) Orijinal bir koku merak etmeyin.

      Sil