14.08.2013

Frederic Malle - Vetiver Extraordinaire




Parfüm arayışında olduğumuz dönemler vardır. Bu dönemlerde pek çok parfüm deneriz. Bazıları ise aradan kalitesi ve farklılığıyla sıyrılıverir. "İşte bu" dersiniz. Hatta illa parfüm aramanıza gerek yok. Kaliteli parfümün nerede karşınıza çıkacağını kestirmek zor nihayetinde. Kendinizi bir otobüsün içinde, tanımadığınız insanlara parfümlerini sorarken de bulabilirsiniz elbette. İşte bugün öyle bir parfümle birlikteyiz. Frederic Malle niche parfüm evinin vetiver temalı parfümü Vetiver Extraordinaire.


Odunsu-oryantal olarak sınıflandırılmış olan parfüm, tatlılıktan yoksun, kalite hissiyatı yüksek, vetiver aşıklarının yüzünü güldürebilecek, farklı ve güçlü bir eser.

Parfümün burnu çok meşhur eserlere imza atmış, tanıdık birisi. Dominique Ropion'dan bahsediyorum. Kendisi Frederic Malle'nin parfümlerini tasarladığı gibi, C.N. Homme, YSL La Nuit serisi, armani mania, V&R Flowerbomb, pek çok Burberry parfümü vs. gibi çok ünlü tasarımların altında imzası olan birisi.

Frederic Malle ve Dominique Ropion =)

Parfüm bizlere açılışında çok ferah ve hoş bir bergamot ile merhaba diyor. Uzun süredir aradığım saflıkta mükemmel bir kullanım. Açılışta çok az turunçgil de hissetmek mümkün ancak baskın taraf bergamot kesinlikle. Başlangıcına bayıldım. Orta notalarda parfümün kalbinde yerleşmiş olan vetiver ortaya çıkıyor. Yanında pembe biber ve karanfil de var. Aslına bakarsanız orta notalarda dibe odunsular döşenmiş de üstünde karanfil,biber varmış gibi geliyor ancak bu tamamen vetiverin etkisi. Odunsular orta notalarda henüz kendini göstermiş değil. Alt notalara geçildiğinde ise bariz bir odunsu hakimiyeti başlıyor. Çok başarılı bir değişim. Bu kısımda hissedilen en önemli esansları, sedir, sandalağacı,misk ve vetiver olarak sıralayabiliriz. Alt notalarda çok hoş bir sakız kokusu da var. Bu koku reçinemsi bir parfüm maddesi olan "myrrh" den kaynaklanıyor. Bu maddeye sarı sakız da deniyor.

Gördüğünüz gibi çeşitli, lezzetli ve üstüne epey konuşulması gereken bir "eser" ile karşı karşıyayız. Özellikle bazı seçimler parfümü çok yükseklere taşımış. Beni kalbimden vuran en önemli aktörler başta o doğal mükemmel vetiver olmak üzere, bergamot, karanfil ve sakız oldu. Bu kokuları odunsu zemine öyle hoş yerleştirmişler ki gerçekten insan hayret ediyor. Bu kalitede parfümlere pek sık rastlamıyoruz. Vetiver etkisiyle biraz topraksı bir koku da söz konusu. tıpkı terre d'hermes gibi. Ancak o parfüm kadar bıçak sırtı değil. Genel beğeniye daha fazla uyabilecek yapıda. Özellikle erkekler bu kokuyu severek kullanacaktır. Bayanların bayılacağı bir koku değil ancak onları da rahatsız edeceğini sanmam.

Parfümde tatlılıktan eser yok. Sıfır diyebiliriz. Tatsız tuzsuz bir odunsu. Ama acayip lezzetli. Tatlı odunsulardan size de gına geldiyse kesin deneyin. Çok beğeneceksiniz. Çok hoş bir esintisi var parfümün. Özellikle nota geçişlerinde harika işler çıkartılmış. Tekdüze değil. Sürprizler yapıyor kullanıcısına. Pek kolay sıkılmazsınız. İmza parfümü tadında dingin ve sakin bir parfüm.

Gelelim kalıcılık ve farkedilirliğe.. Kalıcılık benim tenimde 8-10 saati buldu. Farkedilirliği de ortalama. İki konuda da sınıfı geçecek bir performans sergiliyor. EDP formatında olduğunu hatırlatmama gerek var mı bilmiyorum.

20 yaş ve üzeri herkese tavsiye ederim. Erkek kullanımına daha uygun. Bayanlara pek gitmeyecektir. Zaten bu tarz kokuları kullanmak isteyen fazla bayan kaldığını sanmıyorum. 20 yaşın altındaki arkadaşlar parfümü ziyan ediyor olabilirler. Onlara da biraz sabırlı olmalarını tavsiye ederim. Onlar için daha uygun alternatifler var. Takım elbise, günlük giyim gibi pek çok kıyafetle kullanabilirsiniz. Spor kıyafete yakışmayabilir sadece ancak denemekten zarar gelmez yine de.

Sonuç...

Eğer vetiver temalı parfüm hastasıysanız, tatlılıktan bıkmaya başladıysanız, kaliteli bir odunsu koku arıyorsanız ve hem modern hem odunsu hem farklı kokmak istiyorsanız durmayın. Zira sizler için mükemmeli tasarlamışlar..

17 yorum:

  1. Zira bizim için mükemmeli tasarlamışlar.net ise bulup denemek almak aşık olmak kalıyor bizede.. Güzel açıklama parfüm adına teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi ama evet. Vetiverciler için tam bir nimet.

      Sil
  2. bir sorum olacak umarım cevaplarsın böyle buram buram ahşap kokan bir koku biliyormusun odun gibi de degil böyle ahşap mobilya gibi tok olacak bi koku arıyorum var mı öneriniz ? mesela jil sander sun men deyince akla turuncu gelir polo blue deyince mavi ben de akla ahşap getirecek bi parfüm soruyorum tatsız tuzsuz kaliteli bi ahşap ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz gibi Gucci Pour Homme var ancak çok hafif bir tatlılık içeriyor onu söyleyeyim.

      Sil
    2. çok teşekkür ediyorum ama onun üretimi durdu diye biliyorum aradım bulamadım da zaten başka bir öneriniz var mı ? bir de bi konuyu soracaktım güvenilir orjinal tester ürün satışı yapan bi satıcı biliyormusunuz ?

      Sil
    3. evet üretimi durdu ne yazık ki. ben de kendimdekini dikkatli kullanıyorum.

      Tester ürünlere güvenmek konusunda şüphelerim var. internet sitelerinin yaptığı kampanyalar ile çok hesaplı parfüm edinebilirsiniz.

      Sil
  3. fiyatı ne civarda acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam emin değilim hatırlamıyorum. 500-600tl arası bir fiyatı vardı . 585 mi öyle bir şey hatırlıyorum. Belki değişmiştir.

      Sil
  4. peki gençlere daha uygun kokular var demişsin dostum öneride bulunabilirmisin kaliteli kokulardan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki birkaç örnek verebilirim ancak vetiver temalı mı soruyorsunuz yoksa genel mi? Örneğin Creed Aventus, Dior Homme, V&R Spicebomb gençlere oldukça uygun kokulardır.

      Sil
  5. dostum öncelikle teşekkür ederim yanıtınız için biraz geç döndüm öncelikle özür dilerim.
    Dostum genel olarakta olabilir -- vetiver olarakta vetiveri de ayrıca severim.
    sizce Dior homme mu intense mi gence uygun gider son olarak Hermessence Ambre Narguile de aynı şekilde uygun gider mi tavsiye eder misiniz nasıldır,teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ambre narguile denemedim ne yazık ki. Kullananlar turta benzetmesi yapıyordu ama :)

      Dior Homme ve İntense'i ben birlikte kullanıyorum. Daha doğrusu bazen birini, bazen diğerini. İkisi de tam anlamıyla genç parfümü sayılmasa da, Dior Homme'un hitap ettiği kitleyi daha geniş görüyorum ben. Cevabım Dior Homme olurdu.

      Sil
  6. Peki bu yaştakilere vetiver önerin ne olurdu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vetiver daha oturaklı bir nota olduğundan çok gençlere yakışacak bir koku öneremem ama alternatif söyleyebilirim

      tom ford grey vetiver
      creed original vetiver
      guerlain vetiver

      gibi.

      Sil
  7. sağol dostum hayırlı günler. :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben parfum konusunda cok ince eleyip sık dokuyan birisiyim paco rabanne black xs-gaultier-ginecy pi gibi kokuları seviyorum ama benim aradıgım gercekten bayanları baştan cıkaracak bir koku bu konuda yardımcı olurmusunuz hem yaz hem kış için onerirseniz ikisinide alacagım ayrıca fiyatlar cook ucuk olmazsa sevinirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bayanları baştan çıkartıp çıkartmayacağı biraz da karşınızdakine bağlı bence :)

      Kış(hatta serin havalarda bahar aylarında da olabilir) Dior Homme, Guerlain L'instant de Guerlain Pour Homme

      Yaz, issey miyake l'eau d'issey veya jil sander sun men fresh

      deneyebilirsiniz.

      Sil