15.08.2013

Costume National - Homme

Birisi kalıcılık mı dedi?
Bugünkü konuğumuz italyan Costume National markasının erkek parfümü Homme. Çam, kozalak, reçine tarzı parfümleri seviyorsanız ve de bu parfümü denemediyseniz büyük yanlış yapıyorsunuz, bir an önce geri dönmelisiniz zira karşımızda bu tarz parfümlerin en önemli temsilcilerinden biri duruyor. Odunsu-aromatik sınıfında bir parfüm.

Açılışta, bergamot,kakule ve reçine ile merhaba diyor parfüm bize. Kakule ve bergamot birbirine koku olarak çok benzeyen iki bitki olduğundan burada ikisini ayrı ayrı hissetmemiz pek mümkün görünmüyor. Hemen değineyim, bir çok kokuyu baskın reçine yüzünden sağ salim alamıyoruz zaten. Baştan sona yoğun bir reçine kokusu hakim. Orta notalarda tarçın , kekik ve bilhassa karanfil kendini gösteriyor. Biraz tütün de hissedebilirsiniz bu kısımda. Sanırım başlangıçtan çok bu kısma ısınabildim ben. Başlangıcı çok sert ve tahammülü pek kolay olmayan bir kısımken, orta notalar bu sıcak baharat kokularıyla biraz uysallaşmış gibi geldi. Alt notalarda ise daha önce pek karşılaşmadığım bir durum söz konusu. Başlangıçtaki güçlü reçinemsi koku yeniden ortaya çıkıyor. Adeta insanı iki defa vuruyor bu koku. Laden reçinesi alt notalara hakim. Onun arkasında ise paçuli ve odunsular duruyor.

Bu parfümü kullanan pek çok kişi, bir miktar şeftali kokusu aldığını söylüyor. ben de alıyorum bu kokuyu yalnız bu şeftali değil. Fazla miktarda reçine kokusu. İnsana şekerli şeftali kokusunu andırıyor gerçekten de. 

Sıcak bir parfüm olduğunu söylemem gerek. Sıcak baharat kullanımı, verdiği ısınma hissi çok tuhaf gerçekten. Bu parfümün yazın kullanıldığını hayal bile edemiyorum. Kış parfümü. Lamı cimi yok. Yazın, üstelik yüksek dozda sıkıp dışarı çıkmayı denemeyin. Toplumsal olaylara sebep verebilirsiniz :)


Belki biraz iddialı olacak ancak, EDP formatındaki bu parfüm, denediğim parfümler arasında rastladığım en kalıcı olanı oldu. Gerçekten kalıcılığı ve farkedilirliği bu kadar yüksek olan başka bir kokuya rastlamadım. Bu çok iyi bir şey elbette. Yaşadık! Onca zamandır aradığımız aşırı kalıcı parfümü bulduk! Bulduk bulmasına da, insan bazen kokudan rahatsız olup kurtulmak isterse? Artık en az bir gün bekleyeceksiniz. Elbisenize falan sıktıysanız bir kaç yıkama tam olarak geçmeyecektir, üstelik yatağınıza sinen kokusundan bahsetmiyorum bile. Umarım demek istediğimi anlamışsınızdır.

30 yaşın altına önermiyorum. Kullanmayın. Bırakın büyükleriniz kullansın bu tarz parfümleri. Sizler için çok daha canlı, heyecanlı alternatifler mevcut. Bu parfüm biraz yaş istiyor. Konum istiyor. Mekan ve kıyafet istiyor. Öyle haftasonu gezmesine, arkadaşlarınızla guitar hero'ya giderken falan kullanamazsınız ne yazık ki.

Kalıcı ve farkedilir, yüksek kalitede, iyi malzeme kullanılmış olgun ve bu tarz reçine temalı parfümlere göre nispeten modern bir parfüm arıyorsanız C.N. Homme sizin için biçilmiş kaftan. Başarılı ve güçlü bir alternatif. Pek çok platformda da beğeniyle bahsediliyor kendisinden. Anlaşılan kullanıcısını her açıdan tatmin etmeyi başarmış. Denemekten mutluluk duydum.

27 yorum:

  1. İsabetli ,güzel yorum teşekkürler başkan.Bu koku benim dolabımda as oyuncularımdan,asla onsuz olamaz bizim takım..Kalıcı,farkedilir vede koku güzelliği iyi ,e daha ne olsun bu üç saç ayağı nişlerin hedefi..İşte Costume Natıonal yakalamış bu üç öğeyi iiBu italyan işi çok iyi..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili P.B! CN.Homme; bana açılış sonrasında sanki ,cocostar yada Bounty çikolata dan yerken gelen o hindistan cevizi kokusu benzeri kokuyu hatırlatan bir kısım var..Bu efekti veren,yada bana öyle gelen:) hangi notalar acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin kokuyu ben alamadım ne yazık ki. Orta kısmında yüksek yoğunlukta baharatlar hissediliyor. O dediğin çikolatalarda karanfil,tarçın benzeri bir şey varsa onu anımsatmış olabilir sana.

      Sil
  3. P.B!Scent INTENSE i de seviyoruz,senin gözündende ayrıntısını merak ediyoruz ve bekliyoruz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Scent İntense'i de yakında yazmayı düşünüyorum. Amber-paçuli-çay yaprakları ve odunsular. Enteresan bir çiçeksi şipre kokusu var. Onun da hastası çok. Ben de çok beğendim ancak tercihimi Homme'dan yana kullandım. Tabi şimdilik.

      Sil
    2. evet,ben ikisinden yana kullandım,saygılar:)

      Sil
    3. evet,ben ikisinden yana kullandım,saygılar:)ha birde sen bunu sevdin ya benim gibi,birde Amuage Epic denemeni öneririm :))

      Sil
    4. Amouage'lar biraz sert geliyor. Şimdiye kadar denediklerim hiç benim yaşıma yaklaşmıyordu bile. Fazla "hard" kokuları var.

      Sil
  4. Üstad eline sağlık çok güzel yazmışsın. Çok keyif alarak okudum yazdıklarını maşaAllah :) Evet tam olarak bu kokuyla sanırım 2010 senesinde tanıştım. Beyoğlu istiklade bir kaç hatunla gezerken parfümeriye girdik ! Benim alanım tabii snop bir tavırla bakınıyorum etrafa tabii çogu kayda değer parfüm olduğu için bende ilgimi çeken bir şey yok haliyle :( Ordan tombul ama şeker bir hatun geldi gayet ciddi ve işten anlayan bir tavırla 'Beyefendi size yeni gelen bir markayı tanıtayım derken parfümü çekmeceden çıkardı ! Ortada yoktu ahaha neyse çıktı mücehver kutusu ve boom burnumun direği kırıldı ama çok sağlam bir parfüm dedim kendime. Sonrasında aldım ama arkadaşım okadar çok istedi ki ona sattım şimdi ise Scent ile takılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir tam şişe bitirmesi çok kolay olmayan bir parfüm=)

      Sil
  5. Bu parfüm kaç yaş altına ağır kaçacaktır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 30 yaşın altına önermiyorum ben aşağı yukarı. Eğer olgun kokuları seven bir arkadaşsa, 25'e çekebilir yaş işini. Daha fazla değil ama.

      Sil
  6. Bende bir şişe var ve koynumda yatacağım şişeyle neredeyse... Kalıcılık konusuna ise şöyle örnek vereyim, Tekin Acar da ilk denediğimde saati kaydırıp bileğime sıktım, oradan saatin deri kordonuna geçen kokuyu bir hafta sonra aynı saati takınca hisssettim. Abartısız 1 hafta fazlada olabilir hatta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Kalıcılıkta benim diyene rakip olur her türlü

      Sil
  7. 2 gun önce denemıstım çok güzel kırmızı meyveler kıs olsa hemen alırım fakat yaz yaklasıyor ah su dengesizlik kısın caron yuzu man denıyorum kısın cn homme

    eline sağlık hocam çok guzel bir incelem olmus

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim. Evet mevsimi geçiyor havalar ısındı artık. Seneye düşünebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  9. 4 gün önce sıktığım deri montumu bugün giydiğimde üzerindeki costume hala buram buram kokuyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıcılığı gerçekten muazzam. Yazıda da belirtmiştim. Böyle bir performans az görülür şey.

      Sil
  10. Hocam, hangi notası kalıcı acaba ? son kısım mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parfümler hakkında bu tarz bir yaklaşım pek doğru değil esasen. Özet olarak kokuların kalp notaları parfümün kalıcılık karakterini oluşturuyor çoğu zaman. Costume National Homme'da ise karanfil ve reçine çok baskın.

      Sil
  11. yeni kullanma şansın oldu mu reformule geçirdi diyorlar eski farkedirlilik yok diyorlar sizce durum nasıl?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reformülasyona uğradığı doğrudur ancak çok ölümcül bir fark hissetmedim ben açıkçası.

      Sil
  12. Ben Amerika dan iki önce getirttim ama henüz eski parfümümü kullandığımdan kutusunu açıp denemedim. Yakında ikisini birden kullanırım.

    YanıtlaSil
  13. Teşkkürler beklemede kalıyorum :) bende aldım bence fena değil ama siz eskisini de kullanmışsınız o yüzden cevabınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  14. Eskisi çok çok kalıcı bir parfümdü ama 2015 olanını denedim, 5 saat civarı tende kalabiliyor.Eski formları bunun herhalde abartmaksızın 2 katı falandı.Bir şaheseri daha kaybettik

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir kokuya sahip,fakat Tom Ford siyah orkide üstüne hiç bir şey yoktur.

    YanıtlaSil
  16. Bende ki de 2015 ama tüm gün kolumda hissediyorum ama abartıldığı kadar kalıcı mı tabiki değil. Bu firmanın diğer bi kokusu Soul tam bi canavar koku çıkmıyor günlerce kıyafetten kalıcı mı sorusu bu parfüme göre değil çünkü dediğim gibi koku çıkmıyor ��

    YanıtlaSil