1.07.2013

Lush - Karma


Son yıllarda özellikle büyük AVM'lerde türeyen bir sektör mevcut. Doğal, organik, şifalı ve bitkisel içerikli bakım ve güzellik ürünleri satan dükkanlar.

 Bunlar bana modern aktar gibi geliyor. Her türlü bakım kremi, çeşit çeşit sabun, şampuan, duş jeli ve parfümler üretiyorlar. İçerik genelde doğal veya doğala yakın tutulmaya çalışıyor. İşte bugün de yine böyle bir çalışma alanı olan Lush markasının en popüler uniseks parfümü Karma'yı inceledim. 

Açılışında çok net ve baskın bir portakal söz konusu. Tüm parfümün genelinde baş rolde olan portakal son derece doğal ve lezzetli bir açılışla karşımıza dikiliyor. Bu iddialı açılışın doğallığına hayran kaldım. Tek eksiği o portakalın asitliğinin hissediliyor olması sanırım. Sandoz-c dediğimiz ürünün bardağa atıldığında cosurdamasıyla ortaya çıkan koku gibi. Asitli bir portakal. Tam bir uniseks açılış. Harika. Orta notalarda ise paçuli, lavanta ve reçine hissedilmeye başlıyor. Öyle maskülen ve baskın bir reçine düşünmeyin. Hala ana oyuncumuz portakal. Meydanı kimselere bırakmıyor baştan sona. Orta notalarıyla birlikte biraz daha tatlandığını söyleyebilirim. Alt notalarda ise çok bariz bir vanilya kullanımı söz konusu. Parfümü fazla yumuşatmış bu ekleme. Asitli taze sıkılmış portakal hali gidiyor, portakallı kek haline geçiyor. Çizgisini uniseks'ten bayana çekmiş biraz alt notalarda. Rahatsız edecek bir durum yok. Abartıya kaçmıyor hiç bir zaman. 

Parfümün başından sonuna paçulinin verdiği ve dipten dibe kendini gösteren tuhaf kirlilik hissi mükemmel. Parfümde hem müthiş bir dinginlik ve huzur, hem de hırçınlık bir arada kendini gösteriyor. Bu kadar kolay ulaşılabilen bir parfümden böyle bir performans görünce şaşırdığımı söylemeliyim. Beni şaşırttı gerçekten de. Çok daha tekdüze bir parfüm bekliyordum. Katmanlı bir deneyime kendinizi hazırlayın. Leziz...

Vanilya-portakal. Tabi ki portakallı kek gibi kokuyor :)

Kalıcılığı ve farkedilirliği geçer not aldı benden. Özellikle böyle doğal ürünlerin kalıcılığının yüksek olduğunu düşünüyorum. Malzeme kullanımından ve kalitesinden ödün vermiyorlar her halde. Asitli portakal şeklindeki tarzı oldukça farkedilir ve güçlü.

Yaş grubu olarak genç erkek arkadaşlara ve her yaştan bayan parfüm severlere tavsiye ederim.

Parfüm bence yaz parfümü. Kışın kullanmaya nedense pek uygun bulmadım ancak bu benim tamamen şahsi fikrimdir. Kendine yakıştıran veya soğuklarda bu c vitamini kokusuyla iyi hisseden pek çok insan olacaktır. Parfümün bir de katı versiyonu var. Teninize sürüp yayıyorsunuz. İyi dağıtılmadığında yağlı yağlı kalıyor insanın teninde. Bazı dezavantajları olsa da bence bu tarz parfümler farklı olması açısından katı alınabilir. Kalıcılık veya kalite olarak hiç bir farkları yok. Tabi yağlı bir görüntü bıraktığı için kullanımı sırasında biraz korkak yaklaşılırsa sıvı versiyonuna göre daha düşük bir performans gösterebilir.

Genel olarak doğallığına ve yaratıcı haline tam not veriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder