26.06.2013

Thierry Mugler - A*Men





Yoğun ve iddialı bir gourmand parfüm.


Gourmand karakterli kokular her zaman beni iki arada bir derede bırakmışlardır. Bugün tanıtacağım gourmand ise yine bu geleneği bozmuyor. Oldukça yoğun, çikolatalı, yanık bir gourmand ile karşı karşıyayız. Detaylara bakalım..

Başlangıçta oldukça yanık, tatlı, tuhaf ve acı bir çikolata ile merhaba diyor parfüm bize. Felaket bir açılış. Sevmesi çok ama çok zor. Biri hemen yanınızda çikolatalı bir tütsü mü yaktı yoksa diye merak ediyorsunuz. Rahatsız edici bir karamelli yanık çikolata kokusundan sonra orta notalarda biraz bal etkisi biraz da başlangıç notalarının yumuşaması sonucu güzel tatlı bir hal alıyor parfüm. Bu kısmı oldukça tahammül edilir geldi bana. Nispeten yumuşak denebilir. Yine yanık his devam ediyor. bunun sebebi içerdiği asfalt kokusu sanırım. Parfüme çok karanlık bir hava katmış. Ne gerek var bu kadar karanlık bir temaya anlamadım gitti. Alt notalarda vanilyalı çikolata gibi kokmaya devam ediyor. Fazla bir farklılığı yok.

Beni en çok rahatsız eden noktalarından bir tanesi de parfümün etkisi azaldıktan sonra tende bıraktığı acı, kuru, saçmasapan koku. Sanki mangal yapmış da duş almamışsınız gibi, parfümle, güzel kokmayla hiç alakası olmayan, kötü bir koku bırakıyor tende. Çok acayip bir şey. Kullanılmış, unutulmuş çikolatalı tütsü kokusu diyebiliriz. Ya da çikolatalı purolar gibi. O kuru yanmışlık hissi beni çok rahatsız etti nedense.

Böyle bıçak sırtı durumda bir parfümü alın diye önermem mümkün değil. Önce bir kaç defa denemenizi öneririm. Gourmand hastalarını bile ikilemde bırakabilecek bir kokusu var. Klasik gourmandlardan biraz farklı diyebilirim. 

Farkedilirliği mükemmel tabi ki. O keskin,kuru kokusu özellikle kapalı mekanlarda rahatlıkla ayırt edilebiliyor. Bu kimi ne kadar memnun eder bilemem. Dozajı ayarlayamazsanız milleti yanınızdan kaçırabilirsiniz. Klasik kışlık bir parfüm. Fazla iddialı. Kalıcılığı ise fena değil ancak tende son kalan kokusunu beğenmediğim için onu kalıcılıktan saymıyorum. Ortalama kalıcılık diyelim.

Yaş grubu olarak farklı bir şeyler denemek isteyen genç arkadaşlara önerebilirim. Bu kadar tuhaf ve marjinal bir parfümü orta yaş ve üzerine önersem de ilgi çekeceğini sanmıyorum.

Sonuç, kuru,sert,karanlık, derin, tatlı, yanık bir çikolata parfümü. Karakterli bir koku olduğunu kabul ediyorum ancak dediğim gibi karanlık ve fazla iddialı yapısı kendisinden nefret eden bir kesim yaratmış durumda. Denemeden almayın diyorum.

12 yorum:

  1. Selam üstadım; Ben çok eski bir parfüm sever olan Emin İbraimov. Şimdi blogun için hayırlı olsun diyorum. Yorumlama biçimini beğendim. Devamını bekleriz eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldiniz. Teşekkür ederim yine bekleriz :)

    YanıtlaSil
  3. Hoşbulduk ustad :) Bu parfüm için kalıcılık ortalama demişsin ? Sanırım eski formule değil bu yeni üretimler ? zira çıktığı yıllarda kullanmışsım çok kalıcı olduğunu bilirim. Kokusunu da çok severim bu arada kim ne derse desin. Bence bu gourmand parfümlerin babası diyebilirim Angel man için. Bir başlangıç parfümü demek en doğrusu ? Yanlışmıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüz parfüm dünyasında öyle enteresan gourmandlar var ki benim burnum için tütün temalı parfümler biraz geri plana düştü diyebilirim. Çok ezberbozan gourmandlar kokladım. Kilian Love ve Serge Lutens Jeux de Peau geldi ilk anda aklıma örneğin.

      Tabi gourmand akımının önde gelen elemanlarından biri olduğu doğru.

      Sil
    2. Evet tarzlar değişecektir elbet zamanla. Kilian serisinin KİLİAN STRAİGHT HEAVEN'i denedim çok hoşuma gittii ve dediğin olayı biliyorum. İşleri ilerlettiler ve ezber bozan kokuları da :)

      Sil
    3. Bu arada kalıcılığı orta dememin sebebi, son kalan kokuyu hiç sevmedim. Kupkuru kötü bir koku bırakıyor insanın teninde. Parfüm gibi değil de, bir şey bulaşmış gibi bir koku. Bu yüzden onu kalıcılıktan saymıyorum dedim yazıda da. Yoksa kalıcılığı da mükemmel yani. Nitelik bakımından olmasa da...

      Sil
  4. Bu parfümün yeni versiyonunu beğendiniz mi ? Seçim yapsaydınız hangisini üstün tutardınız ?

    YanıtlaSil
  5. üstad pure havane yorumu gelecek mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Pure Havana yorumunu dört gözle bekliyoruz.Şimdi tam mevsimi.

      Sil
    2. Peki sıradaki inceleme pure havane olacak :)

      Sil