8.07.2013

Histoires de Parfums - 1828




Merhaba. Bugün yine çok yaratıcı bir pazarlama faaliyeti yürüten markalardan birine konuk olacağız.

Okyanus kenarında, eski püskü bir sandalyede tek başıma masmavi sulara bakıyorum. Dalga sesleri eşliğinde bir okyanus esintisi yalıyor tenimi. Tam da bu anlarda bir kayıkla, kafasında tuhaf görünümlü bir şapka bulunan bir seyyah, bana doğru yaklaşıyor. Elinde pusulası, kemerinde tiktak sesleri çıkartan ne idüğü belirsiz cihazıyla çok sevecen gizemli ve bilgin bir hali var. Yanıma yaklaşıp "biraz gezmeye ne dersin?" diye fısıldıyor. Çıplak ayaklarımızla ıslak kumlarda yürümeye başlıyoruz. Çok heyecanlı olduğu her halinden belli seyyahın. Başından geçenleri anlatırken yine de sakinliğinden ödün vermiyor. Babacan bir tavırla anlatıyor. Ben dinliyorum... O anlattıkça, el değmemiş, saf, temiz ve berrak sahillerde geziniyorum. Masmavi bulutlardan aşağıya düşüyor, denizler altında yirmi bin fersah yol alıyorum...O anlatıyor, ben dinliyorum...

Histoires de Parfums, tarihteki önemli şahsiyetlere ithafen parfüm üreten, onların kişiliğini, hayata bakışını, yaşam tarzını kendince yorumlayan ve biz kullanıcılarla paylaşan nadide bir parfüm evi. Kurucusu Gerald Ghislain tarihle kafayı biraz bozmuşa benziyor. İyi de etmiş itiraf etmek gerekirse. Diyecek fazla bir şey yok. Niche bir parfüm evinin elinden çıktığı her halinden belli, yüksek kalitede parfümleri var markanın. Bizim konumuz ise 1828 isimli erkek parfümleri.

Dedik ya, her parfümünde farklı bir mühim şahsiyeti ele almış, onu yansıtmaya çalışmışlar diye. 1828'de ise kahramanımız ünlü fransız yazar ve gezgin, Jules Verne. Jules Verne'in, çağının çok ilerisindeki teknoloji görüşü, edebi kişiliği, özellikle global yazın dünyasında halen büyük saygı uyandırıyor. Bu ünlü seyyahın edebi eserlerinin en ünlüleri, "Seksen günde devr-i alem", "Denizler altında 20 bin fersah" , "Dünya'nın merkezine yolculuk". Gördüğünüz gibi kendisi, yaşadığı çağın çok daha ötesinde hayaller kuran ve bu hayalleri paylaşan birisi. 1828 yılında başlayan, enteresan ve dolu dolu bir hayat hikayesi olan bu ilginç insana bir nevi saygı duruşu olan parfümümüz 1828'e geçebiliriz.

Parfüm aromatik olarak sınıflandırılmış. Açılışında greyfurt limon ve tuhaf bir ferahlık ve tatlılık katan okaliptüs bulunuyor. İlk saniyelerinde pek yüksek kalite hissi vermese de hemen toparlanıyor ve rafine bir eserle karşı karşıya olduğumuzu belli ediyor. Güzel, lezzetli turunçgiller ve ferah bir okaliptüs. Oldukça doğal bir açılış. Orta notalarda devreye giren küçük hindistan cevizi(nutmeg) ve karabiber tek kelimeyle enfes. Bu tarz beni çok heyecanlandırdı. Oturaklı bir yaz parfümü havası seziyorum. Böyle hindistan cevizli alternatif arayan herkese şiddetle tavsiye ederim. Gerçekten de yüksek kalitede bir harman söz konusu. Alt notalarına geçtiğimiz anlarda tütsü, vetiver ve kozalak sizi etkisi altına alıyor. Bu kısım biraz orta kısmın gölgesinde kalmış diyebiliriz. Alt notaları biraz karmaşık ve dağınık geldi bana. Biraz daha kaliteli bir kapanış sergileseydi herkese tavsiye edebileceğim bir parfüm olabilirdi. Kısacası sonunu çok beğenmedim.

Farkedilirliği beni tatmin etse de kalıcılıktan yana sıkıntılı bir parfüm var elimde. Histoires de Parfums için bir imza artık bu uçup gidiveren parfümler anlaşıldı. Çoğu parfümlerinde aynı sıkıntı ne yazık ki mevcut.

Her yaş grubundan insanın severek kullanabileceği taze ve modern bir parfüm. Böyle taze, yumuşak, ferah dedik diye uniseks gibi bir algı yaratmak istemem. İçerisinde çok sağlam bir maskülenlik barındırıyor. Bayan kullanımına uygun değil. Özellikle baharatları erkek kullanımına daha çok uyacaktır. Zaten parfümümüz maskülen kategorisinde bir erkek parfümü diyebiliriz. Bu kadar keskin hatlarıyla erkek bayan diye ayrılmıyor artık modern parfümler biliyorsunuz. O yüzden yönlendirme yapmak da istemem. Denerseniz kendiniz karar verebilirsiniz.

Yaz kullanımı için çok başarılı bir alternatif. Kalıcılık yönünden eksiği olmamış olsaydı çok daha fazla yankı uyandırabilirdi  parfüm dünyasında. Yaz parfümlerinin kaderinde bu var doğrudur ancak bu parfüm özellikle açık havada sizi çok kızdırabilir benden söylemesi..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder