19.07.2013

Givenchy - Play




Ana akım parfüm markalarından Givenchy'nin popüler erkek parfümünü inceledik.
Parfümümüz, odunsu olarak tanımlanmış.Açılışta bir turunçgil patlaması yaşıyoruz. Her telden çalıyor maşallah. Mandalina, portakal, greyfurt... Pek ilham veren ya da rahatlatan bir açılış değil. Vasat piyasa parfümü açılışı. Beklentim çok yüksek olmasa da yine de çok beğenmedim açılışını. Gerisini siz düşünün. Daha karakteristik olabilirdi kesinlikle. Üst notalarda karşımıza çıkan bergamot, turunçgiller tarafından ezilmiş ve bertaraf edilmiş gibi duruyor ancak orada olması bile parfüme bir artı katmış neyse ki. Orta notalarda, karabiber, cafeier çiçeği(bu ne ola ki acaba), haiti aramisi ağacı gibi masal kahramanlarını çağrıştıran tuhaf isimli elemanlar mevcut. Bir odunsuluk alıyoruz ancak öyle karizmatik ismi olan bu arkadaşları pek de ayırt etmek mümkün değil. Buna rağmen bu safhada parfümün kokusunda bir uslanma, dinginleşme ve hafif bir tatlanma olduğundan orta kısmını gerçekten çok beğendim. Bu bilmediğimiz iki esansın orta notalara faydası dokunmuş olabilir, araştırmak lazım. Alt notalar ise biraz daha ilginç. Vetiver ve paçuli hissediliyor. Paçulinin kullanımını beğensem de alt notalarda hafif bir yapaylık var. Bu yüzden çok çok parlak olmayan kapanış, yine de fena değil.

Orta notalarının hoş ve dinamik yapısı dışında beni çok heyecanlandırmayan bu parfümün kalıcılık ve farkedilirliği de pek iç açıcı değil. Başlarda çok güçlü gibi davranıyor olsa da havası çabuk sönüyor. Orta şeker bir kalıcılık var diyip geçiyorum.

Her yaş grubundan parfüm severe uyacak genel beğeniye yakın bir tarzı var. Kadınlar da bu tarz maskülen kokulardan hoşlanıyorlar. Erkek arkadaşlarının böyle kokmasını isteyebilirler ;)

Mevsim olarak daha çok yaz parfümü olmaya aday gibi duruyor. Ben buna rağmen, orta notalardan itibaren ortaya çıkan tatlılık ve odunsuların da etkisiyle 4 mevsim kullanılabilecek parfümlerden olduğunu düşünüyorum Givenchy Play'in. Kış mevsimi için çok daha kaliteli alternatifler olduğundan pek tercih edilmeyecek olsa da, kimse neden bunu kullandın demeyecektir. 


Başlangıcındaki traş losyonu efekti ve sonlarda iyiden iyiye kendini hissettiren yapaylığı pek beğenmedim. Buna karşılık orta notalarını çok sevdim. Gerçekten yenilikçi bir bölüm olmuş. Denemeden alınacak bir parfüm değil ve bence çok fazla piyasa parfümü. Kokladığınız anda buna benzer pek çok parfüm koklamış olabileceğinizi düşüneceksiniz. Hatta yanılmıyorsam geçenlerde bir marketin kozmetik kısmında kokladığım 4-5. sınıf kalitede bir parfüm buna benzer kokuyordu. Kusura bakmasınlar ancak acı gerçek bu. Daha ezberbozan bir yapısı olmadığı sürece,  Justin Timberlake'de bunu kullanıyor. Reklam yüzümüz Justin. Ünlülerin tercihi Play şeklinde cümlelerle bir kaç sene satılıp, rafa kaldırılacak parfümler arasına girmeye aday gibi görünüyor. Halbuki orta notalardaki modern tarzı tüm parfüme yayabilselerdi çok daha başarılı bir ürün üretebilirlerdi.

Pek alıp kullanacağım bir parfüm formu olmasa da, bu tarz maskülenleri seven pek çok insan olduğunu biliyorum. Fresh, dinamik, modern bir odunsu parfüm arıyorsanız bir bakın. Beğenebilirsiniz.

4 yorum:

  1. bunun play intense versiyonu ve 212 vip ile diesel tattoo arasında kaldım ; bu tarz kokuları sevıyorum hangısını tavsıye edersınız 3 u arasında vip 160 tl iken diğerleri 120 tl :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer beğeniyorsanız bu üçü arasından diesel tattoo öneririm fakat illa bu üçü arasından bir tercih yapmanız mecburi değilse çok daha iyi alternatifler sunulabilir elbette.

      Sil
    2. merhaba tattoo denedım bas agrısı yaptı normalı daha sakın geldı :) alternatıfları nelerdir ? pahalı olmamak sartı ile :)

      Sil
    3. rochas man'i deneyebilirsiniz. O fiyatlara daha iyisini bulmak zordur. Yine hesaplı bir parfüm, versace blue jeans olurdu. Sonra armani code bakın. Beğeneceğinizi düşünüyorum bunları.

      Sil