14.07.2013

Calvin Klein - One Summer 2013





Markanın her yıl yeni bir modelini çıkardığı yaz parfümü.

Sıcak yaz günlerinde kendinize uygun bir parfüm ararken size alternatif olabileceğini düşündüğüm bir arkadaşımla birlikteyim bugün. CK, her yaz güncellediği One Summer serisinin 2013 versiyonunu da çıkarttı elbette. Gelin parfüme biraz yakından bakalım.

Parfüm akuatik,aromatik formda diyebilirim. Açılışı ferah, sucul bir açılış. Bol bol karpuz ve ezilmiş yapraklar diye bahsedilen yeşil yaprak kokusu hissediliyor. Biraz limon da alabilirsiniz. Başlangıçtaki hafif ekşilik limondan kaynaklanıyor. Ferah canlı bir açılış. Orta notalarda Hermes Nil'de de kullanılan nilüfer devreye giriyor. Yanında bariz bir salatalık var. Bu salatalık ve karpuz zaten parfümün ana temasını oluşturuyor sucul his ile birlikte. Alt notalarda karşımıza, çok az miktarda odunsular, yosun misk ve şifalı bir bitki olan su yarpuzu çıkıyor. Bu su yarpuzunu ben hiç algılayamadım. Nedir ne değildir bilmiyorum.


Alt notalardan itibaren parfümde çok bariz bir akuatik durum söz konusu. Ozonik ve sucul yapısıyla bana denize düşmüş karpuz kabuğu havası verdi. Bu parfümü tanımlamak istesem, "acayip" derdim. Pek sık rastlamadığımız elementleri bir arada kullanmasıyla benim kalbimi fethetti CK. Tam bir yaz parfümü yapmışlar. Ferah ferah. Bu kadar gerçekçi bir ferahlık hissini fazla parfümde yaşamadığımı söylemeliyim. Yeni kesilmiş salatalık,karpuz, ezilmiş yapraklar ve su. Hepsini bir tabağa boca edin, o taptaze, biraz tuhaf kokuyu alabilirsiniz.

Ezberbozan yapısı ve başarılı bir yaz parfümü olması kalıcılığa ne yazık ki yansımamış. Gelelim parfümdeki en büyük sıkıntıya. Kalıcılığı oldukça düşük bir parfüm. Özellikle açık havada çok çabuk etkisini yitiriyor. Buna rağmen f arkedilirliğini beğendim. Fena değil kaldığı süre içerisinde. Herkesin ferahlatabilecek bir koku olsa da herkes sevmeyebilir. Bir deneyin. Salatalığı herkes sevmiyor her zaman.

Yaş grubu olarak ise 30 yaşa kadar öneriyorum. 30 yaşın üzerindeki parfüm severlere tavsiye etmiyorum zira yakışmayacaktır. Sizin için fazla canlı kaçar.

Sebebini bilmiyorum. Belki şişesinden, belki kokusundan, belki canlı akuatik tarzıyla veya başka bir sebepten, ben bu parfüme çok sempati duyuyorum. Seviyorum yani. Özellikle çok hesaplı fiyatlara bulunabiliyor olması da gayet güzel bence. Aşağı yukarı Ekim ayına kadar tavsiye ederim.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder