14.07.2013

Creed - Aventus




"Hipnotize edici"  -The New york Times
Creed. Dünya'daki en köklü parfüm evlerinden bir tanesi. 1760 yılından beri sayısız kuşaktır devam eden bir gelenek. Olivier Creed ise Millesime İmperial, Green İrish Tweed, Silver Mountain Water gibi bu markanın başat parfümlerini tasarlamış. Aventus'da onun eserlerinden bir tanesi. 


Aventus, Napoleon Bonaparte'ın hayatından esinlenmiş bir parfümmüş. Onun  hayatının evrelerini notalarla parfüme yansıtmaya çalışmış parfümör. Başarılı oldu mu olmadı mı elbette bilemeyeceğiz ancak parfümün lansmanın bu şekilde.


Parfüm fresh-meyveli olarak sınıflandırılmış. Açılışında leziz bir ananasa, fransız elması, kuş üzümü ve bergamot eşlik ediyor. Buradaki ananas kullanımı oldukça bariz ve baskın. Hatta alttan alta bir turunçgil de hissedebiliyorsunuz. O kadar doğal ve lezzetli bir açılış ki, niche bir markanın parfümü olduğu her halinden belli. Açılışına bayıldım. İlk aklımdan geçenler, bu parfümün ne kadar güçlü bir yazlık alternatif olabileceğiydi. Bu parlak açılıştan sonra orta notalarına bakacak olursak kendi sitelerinde, kuru kayın ağacıyla tamamlanmış zarif güllerden, fas yasemininden ve hint paçulisinden bahsetmişler. Şimdi orta notalarla ilgili bir kaç söz söylemek gerekiyor. Bu notaları niçin kendi sitelerinden aldım, çünkü orta notalarda hafif bir karmaşa, hatta biraz da yapaylık söz konusu. Süslü cümlelerle açıklanmış notaları pek alabildiğimiz söylenemez. Ben orta notalarda ananasla karışarak biraz buruk bir hal almış hafif bir gül, ve kaliteli sayılabilecek yasemin kokusunu alabildim. Paçuli sanırım kendini pek göstermiyor. Orta notaları geçer not alsa da başlangıcın çok az gölgesinde kalıyor diyebiliriz. Alt notalarda ise " Misk ile beraber derinlik katması için meşe yosunu", amber ve vanilya kullanılmış.  Alt notalarda parfüm yeniden kendini toparlıyor. Güzel bir koku kalıyor son olarak teninizde. Yumuşak, ferah, maskülen, meyveli. Burada değinilmesi gereken bir nokta vanilya. Bu alışık olduğumuz kremsi vanilyalardan biraz farklı bir tarzda. Daha kuru diyebilirim. Hatta bu kuruluk parfümün sonlarında genele yansıyor. Enteresan bir vanilya kullanımı. İlgimi çekmediğini söylersem yalan olur. Bunun dışında, misk ve amberle hazırlanmış olan güçlü zemin kesinlikle başarılı.

Parfümde baştan sona hakim bir dumansılık olduğunu belirtmek istiyorum. Hafif karamsar, bunun yanında parfüme güç katan bir detay olmuş. Hatta bunu detay olarak görmezsek daha iyi olur zira parfümün karakterine doğrudan etki yapan bir ekleme bu dumansı his. Bayık bir aromatik tarza bürünmesini engellemiş Aventus'un. Çok başarılı bir kompozisyon.

Böylesine güçlü bir maskülenden bu kadar kibar ve ferah bir performans asla beklemiyordum. Modern parfüm dünyasının nerelere geldiğini bize gösteren bir deneyim Aventus. Genel olarak ananas temalı, meyveli, erkeksi. Söylenecek fazla söz yok gerçekten. Özellikle modern parfüm dünyasında erkek parfümlerinin maskülenliğini yitirmeye başladığını göz önünde  bulundurursak, maskülencileri çok sevindirecek, hatta kendine hayran bırakacaktır.

Yaş grubu olarak 20 yaş üzeri herkese tavsiye ederim. Yaş sınırını da fiyatından(!) dolayı koydum. Daha genç arkadaşların daha ekonomik alternatiflere yönelmesini tavsiye ederim zira fiyatı çok uçuk.

Kalıcılık ve farkedilirliği böylesine yumuşak ve kibar bir parfüm için benim tenimde çok yüksek oldu. Şimdi bu noktada bazılarının parfümle ilgili kalıcılık sorunları yaşadıklarını belirtmemiz elzemdir. Creed, genel anlamda yumuşak huylu, çok da güçlü olmayan, günlük kullanıma uygun parfümler üreten bir marka. Ancak Aventus'un kalıcılığından biraz insaflı bir beklenti içerisindeyseniz sizi asla üzmeyecektir. Özellikle buruk ananaslı yapısının farkedilirliği hiç de yabana atılacak gibi değil. Ben tatmin oldum.

Özellikle yazın kullanacak bir parfüm arıyorsanız, Creed parfümlerini bir deneyin derim. Güzel alternatifler görebilirsiniz. Aventus'da bunlardan bir tanesi. Hatta 4 mevsim kullanılabilir ancak ben kışın biraz daha karanlık parfümleri tercih ediyorum kendi adıma. Kış için biraz fazla dinamik kaçabilir.



9 yorum:

  1. Harvey'de fiyatı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla 120 ml- 630 tl gibi bir fiyatı var.

      Sil
  2. Creed parfümlerinin bütün 120 ml'likleri 630 mu yoksa parfümden parfüme fiyat değişiyor mu?bellamolada SMW 330 TL ye satılıyor belki aventus oraya da gelir mesela bütün hepsinde fiyat aynıysa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parfümden parfüme değişiyor. Aventus en pahalısıymış ve 700 lira olmuş fiyatı.

      Sil
  3. Aventus en pahalı olani şu anda ülkemizde olan. Son zamla beraber 700 gibi oldu ki ben haziranda 630 a almıştım. 250 mli 900 dü geçen hafta kanyon da kaldıysa bakın bence..

    YanıtlaSil
  4. Bellamola' da 120' lik 575 Tl gözüküyor.

    YanıtlaSil
  5. Ben bellamoladan aldım 575e, ordan başka creedler de aldım, TR'de creedi en ucuza satıyor hatta tek satan bile denebilir

    YanıtlaSil
  6. Tek kelimeyle mükemmel bir harmana sahip bu parfüm :)

    YanıtlaSil
  7. Creed Aventus
    I think it's the best men's perfume. NUMBER 1

    YanıtlaSil