18.05.2013

Christian Dior - Dior Homme İntense

Christian Dior markasının başarılı erkek parfümü.

Merhabalar. Beni en çok heyecanlandıran parfümlerden biri, belki de birincisini tanıtmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Dior Homme İntense. 2007 yılında piyasaya çıkmış olan parfüm, markanın Dior Homme(2005) versiyonunun yoğunlaştırılmış ve yeniden düzenlenmiş hali.



Pek çok sitede, parfüm kelimesi geçen her platformda adını mutlaka görebildiğiniz bu eseri detaylıca incelemeden önce genel hatlarıyla parfüm hakkında bir kaç şey söylemek istiyorum.

Benim şahsi olarak bir parfümden beklediğim en önemli özelliklerden birisi "özgün" olmasıdır. Özellikle kışlık diyebileceğimiz ağır sayılabilecek parfümlerde bu benim için son derece önemli bir kriterdir. Homme İntense'in meşhur rujumsu kokusu onu son derece yenilikçi, modern, cesur bir şekle sokmuş. Parfümümüz EDP formatında. Son derece yoğun ve tam manasıyla kışlık bir koku. Detaylara geçelim artık.

Parfüm, odunsu,çiçeksi,misk olarak lanse edilmiş. Yalnız bu sınıflandırma koku hakkında bize fazla bir bilgi vermiyor bence. Sürprizlerle dolu çünkü kendisi. Açılışta, pudralı bir lavanta kokusu ve çok baskın bir ruj kokusu ile parfüm patlıyor adeta. Koku, burundaki alıcılardan beyninize bir alarm gönderiyor. Allak bullak eden bir açılış. Bu parfüm hakkında hiç bir şey okumadan, bilmeden koklarsanız "ne oluyor ya hu" durumuna gelebilirsiniz. Çok farklı, başka hiç bir şeye benzemeyen bir koku. Tek kelimeyle mükemmel. Ne çok şekerli, ne çok kuru. Tam kararında, iddialı bir giriş. Daha ilk saniyeden insanı içine alan bir aura. Bu harika açılıştan sonra orta notalarda ruj ve lavanta kokusu hafif geri çekilirken, iris,çikolata ve vanilya öne çıkıyor. Başlardaki pudralı koku burada da aynen kendini muhafaza ediyor. Tüm kokuların üzerinde pudralı yumuşak ve cezbeden bir his baştan sona hakim diyebilirim. Buradan sonra parfüm giderek tatlanmaya başlıyor. Başlarda pek de şekerli olmayan parfüm alt notalarda teninizde tatlı bir hal alıp uzun süre kalıyor. Alt notalarda bariz bir deri kullanımı var. Odunsular, amber,kabe samanı ve deri. Son derece tatlı ve kendinden emin bir şekilde tenimize iyiden iyiye oturuyor koku. Böylelikle tenimizden ayrılıyor demek isterdim ancak cidden aşırı kalıcı. Kolay kolay ayrılmıyor diyeyim siz anlayın. :)

Her yerde bulabileceğiniz, fiyatı ucuz olmasa da niche parfümler gibi pahalı da olmayan, piyasaya hakim yegane parfümdür bence kendisi. Bu fiyata bundan daha iyi kokamazsınız. Pek çok parfüm kullandım ancak en olumlu ve en fazla geri bildirimi Dior Homme İntense'den aldım. Bir parfümü birine koklatırsanız, içeriğini anlamaya çalıştığından dolayı kaşları çatılacaktır. Homme İntense söz konusu olunca ise koklattığınız insanların yüzünde mutlu bir ifade ile gözlerini hafifçe kapadığını görebilirsiniz. Bu bile genel beğeni hakkında çok net bilgi veren bir detay bence.

Kalıcılık ve farkedilirlikten biraz bahsedeyim. Markanın bayan parfümü Hypnotic Poison'u çoğunuz artık biliyorsunuzdur. Çok kalıcı, ben buradayım diyen iddialı bir kokudur. Dior, Homme İntense'de de geleneği bozmamış anlaşılan. EDP olması tabi ki bunda büyük etken. Son derece kalıcı, farkedilir bir parfüm. Kalıcılığı tam kapasite en az 6 saat diyebilirim. Ama gümbür gümbür 6 saat. Sonra biraz performansı düşmeye başlıyor. O kadar da olsun zaten sonsuza kadar kokacak değil. Farkedilirliği ise olağanüstü. Bunun sebeplerinden bir tanesi yoğunluğu ise, diğeri kesinlikle farklı kokmasıdır. İnsanlar bu kokuyu azıcık bile duyumsasa kaynağını hemen merak ediyor istemsiz olarak. Bu yüzden farkedilirliği çok iyi diyebilirim. Gel gelelim bu bir kış parfümü. Bu özelliklerde bir parfüm arıyorsanız da, mevsime göre kullanmanız sizin faydanıza olacaktır. Özellikle yaz günlerinde çok boğucu olabilir. Hatta biraz ileri gidersek, yaz akşamları için bile biraz ağır kaçabilir. Dediğim gibi tam anlamıyla kışlık bir parfümden bahsediyoruz. Ne zaman kullanırsanız kullanın, 2-3 fıstan sonrası kesinlikle fazla olacaktır. Tek fısla varlığını hissettirir ancak kış günlerini düşündüğümüzden tek fısla sabahtan akşama kadar idare etmeniz de biraz insafsızlık olur. Ayarını zaten bir kaç gün içinde kendiniz tutturursunuz.

25 yaş ve üzeri arkadaşlarımıza çok yakışacaktır. 25-40 diyebiliriz. Daha yaşlı kişiler için fazla modern kaçabilir. Tabi bu durum tamamen sizin nasıl hissettiğinize bağlı. Yaş konusuna fazla takılmayın.

Günlük kıyafetlerle iyi gideceğini düşünmüyorum. Benim gözümde bu parfüm reklamında Jude Law abimizin de içinde bulunduğu durum için biçilmiş kaftan. O ruj detayıyla bu parfüm, yakası paçası hafif dağılmış,takım elbise sahnesine cuk oturuyor. Asla efendi bir parfüm değil. Seksi, yaramaz, son derece çapkın. Tüm bunların yanında ise elegant. 

Eleştirecek bir yan arıyorum ancak bulamıyorum şu anda. Siz belki bulabilirsiniz. Örneğin ruj kokusunu beğenmeyenler de var. Bence o ruj kokusu olmasa dior homme intense de olmaz. Bu parfümün olayı zaten o koku ve pudralı yapısı.

Şişesindeni fısfıs detayı benim çok ilgimi çekti. Tüm Dior Homme İntense şişelerinin fısfısı narin yapıda. Parmağınızı üstüne koyduğunuz an mekanizma direk aşağı inip parfümü size sunmaya başlıyor. Alışması biraz zaman alabilir. Alışana kadar biraz zorlanacaksınızdır. Bilerek mi yaptılar tam bilmiyorum ama benim nedense hoşuma gitti. Konusu gelmişken şişe tasarımının da şahane olduğunu söylemem gerekiyor. Önüme yüz çeşit şişe koysalar bu parfüme bu şişeyi seçerdim. Çok iyi bir tercih diye düşünüyorum. Mesela Diesel - Only the brave şişeleri gibi "ne alaka ya" diye hissettirmiyor. Bana bu şişe, rengiyle, şekli şemaliyle Avon - Black Suede Touch' u anımsattı söylemeden geçemeyeceğim.

Bu parfümü sevmeyecek insan sayısı çok ama çok azdır. Kadınsılık barındırmasıyla kadın erkek herkesi kendine hayran bırakırken, maskülen yapısını da tam anlamıyla yitirmemiş görünüyor. Bunu da Özellikle sonlardaki tatlı odunsulara ve deriye borçlu olduğunu düşünüyorum. Başlangıçtan sona doğru feminenlik azalıp maskülenlik düzgün bir artış gösteriyor sürekli olarak.

Eğer kafanızda "çok mu kadınsı bir parfüm" sorusuyla karşı karşıya iseniz, deneme imkanınız varsa bir yerde deneyin. Kadınsı diye önyargıyla dahi gitseniz, 1-2 saat içinde fikriniz değişecektir. Kadınsı olduğunu kabul ediyorum ancak bu bir erkek parfümü ve bu kadar kadınsılık rahatsızlık verecek bir durum değil. Tam aksine size daha seksi ve şık bir erkek gibi hissettirecektir.

Sonuç olarak, bugüne kadar tecrübe ettiğim tatlı,vanilyalı, odunsu kokular içerisinde en farklısı ve en moderni diyebilirim. Lavanta gibi feminenlik katması açısından tehlikeli bir çiçeği ise çok düzgün kullanmışlar. Çok parfümün kaderiyle oynamamış. Müthiş bir hava bile katmış.Yazının tamamında anlayacağınız gibi benim pek çok sınıflamada favorimdir kendisi. Benden kışlık parfüm tavsiyesi isteyen insanlara düşünmeden verdiğim cevap kesinlikle, 

Dior Homme İntense.







53 yorum:

  1. sonbahar da kullanamayız sanırım :( sonbahara uygun ne var aklımda g.play ıntense var dır .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. serin sonbahar akşamlarında kullanabilirsiniz. Çok sırıtmayacaktır. Eğer şüpheleriniz varsa, dior homme tercih edebilirsiniz.

      Sil
  2. Kokusuna hasta olduğum kimseyle pişti olmadığım gün boyunca etkili ve buram buram mutlu olduğum bir parfüm ne yazıkki adana iklimine ağır bir parfüm gönül isterki yılın 365 günü böyle kokmak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de anlattığınız kadar mükemmel bir parfüm.

      Sil
  3. bu ürünü orjinal olarak alabileceğim siteler ( sizinde aldığınız ) önerebilirmisiniz ? malum piyasada dubai malı cok fazla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parfümün ithalatçısı arcon kozmetik. Bu etikete sahip her parfümü alabilirsiniz. Almadan önce alacağınız yere sorun. Kim ithal etmiş diye. Jelatininde bu etiket bulunur. Güvenip alabilirsiniz.

      Sil
  4. Arcon kozmetik yazmıyorsa aldığızda farkı ne olur yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yurtiçinde Arcon kozmetik yazmıyorsa sıkıntı var demektir zira bu parfümün ithalatçısı Arcon kozmetik.

      Sil
    2. Yeni aldım genelde fahrenheit 75 kullanırım bunuda arcon koz. Denemiştim çok güzeldi kalıcılığı en az 75lik fahrenheit kadar var

      Sil
  5. Merhabalar, gerçekten harika bir parfüm.Ama tenimde en fazla 1 saat kaliyor ve farkedilirligi çok düsük.
    Sizce Serge Lutens Chergui'de de ayni problemi yasar miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu parfümde böyle bir problem yaşıyorsanız her parfümde yaşayabilirsiniz:)

      Sil
  6. Dior Fahreneiht,Kenzo Pour homme,xeryus rouge bunlardan hangisini onerirsiniz.? kalıcılık farkedilirlik acısından ?

    YanıtlaSil
  7. dior fahrenheit saydıklarınızdan en farkedilir olanı. xeryus rouge'da başarılı bu hususta. Kenzo pour homme daha zayıf kalabilir. Kalıcılıkta pek bir farkları olduğunu düşünmüyorum.

    YanıtlaSil
  8. bilidğiniz farkedilirliği yüksek kalıcılıgı ıyı olan parfüm varmı.gün boyu idare edebiliecek ?

    YanıtlaSil
  9. Dior Homme İntense aradığınız tarzda bir parfüm ama mevsimi biraz geçti gibi sanki :)

    YanıtlaSil
  10. Lancome Hypnose hakkındakı goruslerınız nelerdir onunda geçti sanırım ama almayı dusunuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalıcılığı onun da gayet iyi. DHİ kadar olmasa da performansı başarılı. Bence tercih edebilirsiniz.

      Sil
  11. Farkedilirlk konusunda iyiyse odur.D

    YanıtlaSil
  12. Ysl la nuite yo ru m atmistim cevap verirmisiniz rica etsem

    YanıtlaSil
  13. merhaba, dior homme intense i almak gibi bi düşüncem vardı araştırdım kokusu eskisi gibi değil diyenler oldu. siz ne dersiniz bu konuda ? kokusu hala sizin denediğiniz gibi midir yoksa kalıcılığı farkedilebilirliği azalmış mıdır ? bi değişiklik oldu mu kokuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Evet DHI'de böyle bir durum oluştu. Reformülasyon geçirdi ancak 2013 ya da 14'ten sonrası için çok olumlu yorumlar aldım. Yeni versiyonları da bir deneyin.

      Sil
  14. Parfum arastirmaya basladiktan?sonra ogrendim kokularin notalari oldugunu :) butun herkes alt nota ust nota diyor ben size dior homme intense konusunda bir sey sormak istiyorum diyorsunuz alt nota filan ben kullandim dhi yi ve bu ruj kokusu makyaj kokusu rahatsiz etti beni acaba alt notaya bu feminen kokunun kaybolacagi asamaya siktiktan ne kadar zaman sonra ulasabiliriz lutfen cevap verin de ona gore onceden sikiyim o kadar para verdik insanlarin kadin parfumu mu sıktın demesini istemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimse size kadın parfümü mü sıktın demez. Dior Homme Intense öyle bir koku değil.

      Ayrıca malesef o ruj kokusu tüm parfüm boyunca mevcut. Belki ertesi gün kıyafette kalan koku biraz acı kakao gibi gelebilir.

      Sil
  15. Merhaba iyi günler benim yaşım 19 esmer tende birisiyim parfüme oldukca tutkum vardır ama sevdiğim parfümü henüz bulmuş değilim bağzı arkadaşlarım burcumu soruyor yengeç diyorum internette burçlar hakkında burcuna göre parfüm bula bilirsin diyorlar onlara açıkcası pek inanmıyorum oo yüzden sizden yardım istiyorum parfümün kalıcılı ola bildğince kalıcı kalsın bide etkiliyici bi kokusu olsun önere bilcegin parfümlerin isimlerini en kıza zamanda bekliyorum teşekür ederim iyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Bey,

      başlığına yazdığınız parfümü tercih edebilirsiniz. Burçlarla ilgili olaya ben pek inanmıyorum ancak inananlara saygı duyarım.

      Şimdi size isim isim parfüm önermek istemem. Herkesin kendine göre zevkleri farklılık gösterebilir. Blogu dikkatle tararsanız çok sayıda koku bulabilirsiniz kendinize uygun.

      Sil
  16. Peki dior home intensemi ? Euphoria intense mi ? Kalicilik ve farkedilirlik bakimindan tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  17. peki yaz için benzer parfüm öneriniz ne olur? vanilya barındıran yine

    YanıtlaSil
  18. Merhaba PB ..bu parfüm için yorumlarınız eski versiyonu içindi sanırım ?

    YanıtlaSil
  19. merhabalar dior intense mi yoksa terre hermes edt mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için soruyorsanız DHI fakat hiç alakası olmayan iki koku. Kişiye göre değişecektir bu yüzden.

      Sil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. YSL Kouros'u sormak istiyorum.Selamlar.

    YanıtlaSil
  22. YSL Kouros'u sormak istiyorum.Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Bey Kouros pek benim tarzım değil ancak bir gün incelersek onu da konuşabiliriz.

      Sil
  23. Iyi gunler ben intensi almak istiyorum ama tereddutum var eski cok daha iyi farkedilir diyorlar yenisi nasil acaba kac yılında çıkanları almalıyım yardimci olursaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  24. Belki de iki beğendiğim parfüm dendir size sorum Tom ford black orhcid mi bumu black orhcid biraz daha feminem ancak bunun direk ennsoğuk günlerde kullanilacağini düşünüyorum sizin görüsunüzü oğrenk isterim simdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Metin Bey versiyon işini kafanıza takmayın. Şu an piyasada satılan DHI versiyonu oldukça iyidir. Kafa bulandırmaya gerek yok keyfini çıkarın afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Yorumunuz için teşekkürler. Yakında inceleyeceğim. Yalnız pek olumlu düşünmüyorum o versiyonla alakalı. Kalıcılık çok önemli evet ama daha önemli şeyler de var bir kokuda olması gereken. DHI parfum versiyonunda bozdukları bazı özellikler var. Detaylı bir inceleme yaparım yakında.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  27. Sen ne anlarsın edp ile vapo parfüm bir olur mu tabiiki yoğun ve kalıcı olan güzeldir

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Dior intense ile versace eros arasinda kaldim birbirine yakin kokular gibi geldi bana birini gomerken digerini ovmusunuz bu kadar buyuk fark nedir

    YanıtlaSil
  31. Herhangi bir bakımdan yakın değiller.

    Biri kışlık biri yazlık bir parfüm.

    Eros meyveli, aromatik, yapay odunsu ve naneli.

    DHİ, kakao,lavanta, iris ile çiçeksi odunsu bir koku.

    Yaz için Issey Miyake L'eadue Issey'e bakmanızı öneririm.

    Ya da çok bilinen olmasını göze alırsanız Giorgio Armani- Aqua di Gio ve flanlerları.

    YanıtlaSil
  32. İntense kullanıcısı olarak size birkaç ipucu vereyim,öncellikle parfümün baştan aşağıya tüm nota değişimlerini hissetmek istiyorsanız parfümü teninize uygulayın çünkü kıyafet üstünde lavanta ve iris dışında çikolata ile deri notalarını hissetmeniz imkansız ama teninize uyguladığınız takdirde parfümün farkedilirliğinden ödün vereceğinizi unutmayın

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar..bayanlar üzerinde en iyi ve etkileyici geri dönüş sağlayan parfum dior homme intense mi yoksa tom ford black orchid edt mi? Siz ne dusunuyorsunuz? Tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de bu konuda başarılı fakat ben Black Orchid’i çok tatlı ve çekilmez buluyorum. Rahatsız oluyorum.

      Sil