14.05.2013

Joop - Jump





Bugün "küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk" şeklinde tabir edebileceğimiz, eğlenceli, dinamik bir parfüm incelemesi ile karşınızdayım. Jump!

Joop markasının çok satan erkek parfümü.




Parfümün üst notalarında greyfurt,kimyon,biberiye var(mış!) Çok dinamik bir açılış. Yalnız bu içeriği açıklamasalar, greyfurttan başkasını çözemezdim. Joop markasının parfümlerinin genelinde olan karman çormanlık ilk saniyesinde sizi içine alıyor. Bu şekerli dinamik tuhaf açılıştan sonra parfümde çiçekli, şekerli ve canlı gidişat tüm hızıyla devam ediyor. Çok içerikten bahsetmeye gerek yok çünkü cidden, öyle ne bileyim baharatların ya da odunsuların hakim olduğu bir safhası falan yok. Dümdüz bir parfüm. Bana açık parfümleri anımsattı. Çok büyük değişimler göstermeden parfüm böyle böyle sonlanıyor. Dikkatimi çeken bir husus, parfümün alt notalarında odunsuların devreye girmesiyle inanılmaz bir yapaylık ve beraberinde bir kurumuşluk hissi geliyor. Hani her kokladığınızda boğazınız kurumuş gibi genzinizi rahatsız eden bir durum. Parfümün en kötü kısmı bence. Diğer kısımları tatlı ve dinamik yapısıyla hoş bir izlenim bıraksa da sonunda batırmışlar. Votka içerdiğini söyleyebilirim. Kokusunda da biraz hissedebiliyorsunuz ama fazla değil.

Pek açıklayıcı olmadığının farkındayım ancak gerçekten koklamadan pek anlaşılacak bir parfüm değil. Özetle, genç işi ve dinamik, çok sıkıldığında burnu rahatsız edecek kadar ağır ve şekerli bir parfümle karşı karşıyayız.

Nedense bana "çocuk" parfümü gibi geliyor. O derece dinamik ve tatlı. Böyle peter pan masallarında gibi bir his veriyor insana. Parfüm bu yönden güzel. Bir şeyler hayal ettirebiliyor ancak işte benim ne işim var peri masallarında derseniz size hak veririm. 



Bir başka platformda belirttiğim gibi, ilk kokladığımda bana küçüklüğümüzde doğum günü kutlamaya gittiğimiz o içinde park barındıran McDonalds'ları anımsatmıştı. Hani bayramda gıcır gıcır bayramlıklarını giyinmiş çocuklar olur ya, parfüm isterler bazen. Sıkın bunu çok yakışacaktır. Çocuk da siz de mutlu olursunuz.

ya da mesela İstiklal'de bir haftasonu gezmesine çıktınız. Bahar aylarından birinde. Mesela mayıs. Kesinlikle yakışacaktır. Size bir enerji katar. Tam bir "enerjik hissetme" parfümü. Demedi demeyin. 

Çok yapay, tuhaf, sevilmeyecek gibi değil ancak kalitesiz bir parfüm jump bence. Yazlık desen yazlık değil, kışlık desen kışlık değil. Çok sıcak yaz günlerinde boğar insanı. Kış için ise fazla canlı kaçabilir.

25 yaş üzerine asla ve asla tavsiye etmem. Masimumdur o da.

Kalıcılığı iyi. 6 saatten fazla oldu sıkalı ve halen kokuyor. Farkedilebilirliği ise mükemmel. Yayılıyor etrafa zıplaya zıplaya adeta. 

Fiyatı da uygun bir parfüm olduğu için, belki tercih etmek isteyebilirsiniz. ben çok beğenmedim ancak aşağı yukarı 50 ml kadar kullandım bu parfümden bugüne kadar. Kendini kullandırtıyor. O kadar da can sıkıcı değil. Dedim ya eğlencesi yeter :)

Toparlayacak olursak, ucuz fiyatı, şekerli hareketli ve kalıcı yapısı artıları diyebiliriz. Yapaylık, kalitesizlik hissi ise eksileri. Mutlaka deneyin diyemeyeceğim ancak bir yerde görürseniz bir koklayın derim. Hoşunuza gidebilir. Eğer dolabınızda bu parfümden varsa, pek çok gün sıkmak isteyeceksinizdir. Öyle veya böyle sevdirir kendini.

5 yorum:

  1. Bu parfüm ilk çıktığında 2005 yılında yurt dışındayken almıştım. Çok farklıydı. Açıkçası ilk haliyle oynanmış, sabunsulaşmış gibi geldi bana. İlk haline göre kalitesinin düştüğü bir gerçek ama yine de küçük boyu bir köşede durabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de bir kaç sene önce sık sık kullandığım bir parfümdü ancak artık tatmin etmiyor. dediğiniz doğru olabilir.

      Sil
  2. Antonia banderas secret inceleme şansınız varmı?

    YanıtlaSil