15.10.2020

Maison Francis Kurkdjian - Amyris Homme


 Maison Francis Kurkdjian'ın 2012 yılında çıkardığı parfümü. Bize farklılık vaat ediyor, bunu başarabiliyor mu? Hadi bakalım.


Parfüm öncelikle "amyris" denilen bir ağacın reçinesinden yapılmış. Daha doğrusu bunu merkezine almış ve kompozisyonu etrafına kurmuş. Bu ağaç hakkında çok detaylı bilgimiz ya da deneyimimiz yok açıkçası. En azından bu kadar baskın kullanıldığı bir başka parfüm hatırlamıyorum. Bir tek sanki Givenchy Play'in içeriğinde hatırlıyorum ama onunla bunun hiç alakası yok emin olun. Açılışta biberiye ve turunçgiller var. Çok sevemediğim sıradan bir açılış bana göre. Orta notalarda kakaolu, hindistan cevizli bir kısım geliyor ve üst notaları beslemeye başlıyor. Sanırım amyris de burada. Çünkü başlangıçtaki taze (yani en azından dalından diyelim) turunçgillerden ziyade daha ağaçsı bir turunçgile dçnüşüyor koku. Yani meyveden değil de o meyvenin ağacından yayılan bir koku gibi. Bu noktada parfümde o sıradanlığını yok edebilecek bir pudralı his peydah oluyor. Ben bunu çok beğendim. Aslında bu tarz çok tanıdık. Kimden mi? Yine Francis Kurkdjian'dan elbette. Bütün MFK parfümlerinde neredeyse bu pudralı hissiyat var. İmzası gibi olmuş. Alt notalarda direksiyona tonka fasulyesi geçiyor. Ben bu notayı da çok seviyorum. Odunsular ve tonka finali yapıyor ve parfüm orta notalarda kendini bulan, alt notalarda ise epey beğeni toplayacak bir yapıda sona eriyor.





Kokuda çok sıradan bir hava var evet ve bu yüzden çok eleştirildi fakat dozaj ayarlaması doğru yapılırsa cidden güzel bir sonbahar-ilkbahar kokusu çıkmış ortaya bana göre. Fazla şekerli yapısından dolayı iki-üç fıs yeterli olacaktır. Yayılımı da çok iyi olduğu için bu dozaj ideal görünüyor. MFK kokularındaki genel feminen hava bu kokuya da hakim. Bunlar nasıl homme anlamıyorum gerçekten. Adamın maskülen kokusu yok gibi bir şey. Uniseks bir koku amyris de.


Her şeye rağmen etiketini hak edip etmediği konusunda büyük şüphelerim var. Düşünsenize aynı fiyata Lumiere Noire falan alınabiliyor bu markadan. Başka markaya dönerseniz ise bu fiyat aralığında 100 koku seçsem 50 ye girmez maalesef. Bunu da itiraf etmeliyiz.


Beni arada bıraksa da, asla kullanmam demeyeceğim ortalama bir koku amyris.

1 yorum: