24.01.2014

Atelier Cologne - Silver Iris




Farklı, ilginç..
Atelier Cologne radarıma Orange Sanguine ile girmiş, doğal aromalar ürettiğini düşündüğüm düşük konsantrasyonlu kokular tercih eden bir parfüm evi. Hal böyle olunca kokularının genel karakteri hakkında bir yanılgıya düştüğümü söylemem gerekiyor en baştan. Yanılgıyı, aromatik bir hava bekleyerek yaşadım sanırım. Kolonyacı diye tabir ettiğimiz bir marka olunca ferah ferah kokular hayal ettim. Bugün Silver Iris parfümünü inceleyeceğim. Biraz farklı bir koku olduğunu baştan belirtelim. Koku oryantal-çiçeksi olarak sınıflandırılmış. Şaka gibi bir sınıflandırma bunun neresi oryantalmiş yazımızda çözmeye çalışacağız.

Silver Iris, adından da anlaşılacağı gibi merkezine irisi almış yerleştirmiş bir parfüm. Özellikle Christian Dior'un iris parfümleri bu bitkinin patlama yapmasına sebep oldu diyebiliriz. Silver Iris'de biraz andırıyor mu ne Dior Homme Intense'i falan... Açılışında biberli bir kuş üzümü kokusuyla koku patlama yapıyor. Vurucu, saldırgan ve gerçekten güzel bir açılış. Karamelize bir koku alıyor insan. Yağ gibi akan, etkileyici bir açılış. Orta notalarda ise pudralı bir süsen(iris) karşımıza çıkıyor. Parfüm burada bayıcı şekilde tatlanıyor. Pudralı süsen ve aşırı tatlılık. Bana bir yerlerden tanıdık gelse de(!) burada kullanımı çok ama çok kötü. Parfümün o müthiş açılışı çok çabuk karakter değiştirerek beni hayalkırıklığına uğrattı. Marketlerde satılan 3., 4. sınıf parfümleri andırıyor koku. Hatta bir örnek olması açısından, bu parfümün orta ve alt notaları, Axe-Dark Temptation'u andırdı bana. Son derece bayağı, yapay ve Atelier'den beklenmedik bir koku. Alt notalarda ise bu yapaylık arasında son derece pudralı ve tatlı bir misk-amber kombinasyonu biraz belki hissediliyor olabilir. Çok silik kalmış. Plastik amber kokusu mu olurmuş. Olmuş işte.

Geneli itibariyle, tatlı, belki biraz aromatik, pudralı, modern parfümlere yakın tarzda bir parfüm Silver Iris. Bu parfümdeki floral havayı evet alabiliyoruz ama oryantal kısmına pek katılmıyorum. Belki amber falan daha şark kafasında kullanılsa kabul edebilirim ama yok yani.

Kış kullanımına uygun bir parfüm. Bayan kullanımına daha çok yakıştırdım. Erkekler için biraz fazla bayıcı olabilir diye düşünüyorum. Ama kullanana da kimse bir şey diyemez. Genel beğeniye uygun sayılabilecek tatlı modern bir kokusu var. Sırf açılışı için alınır mı? Bence alınmaz bir şişesi ama tatlı kokuları sevenler için güzel bir alternatif olabilir.

20 yaş ve üzerinde herkes kullanabilir. Açık hava kullanımına daha uygun geldi. Esintisi fena değil her şeye rağmen. Ben pudralı tatlı kokuları seven biri olmama rağmen pek beğenmedim gerçi bunu da göz önünde bulundurun.

Kalıcılık ve farkedilirliği baya iyi. Koku performansı oldukça başarılı. Atelier'in kolonya tarzında kokularının arasında konsantrasyonuyla göz dolduran bir parfüm çıkması da pozitif bir etken kesinlikle. Dedik ya her şeyiyle farklı bir tarz. Enteresan gerçekten.

Atelier Cologne çizgisinin biraz dışında, ilginç bir deneme yapmış. Nispeten pahalı bir gruba sokmuş(Gold Leather ile birlikte) Silver Iris'i. Demek ki güveniyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder