25.05.2013

Maison Francis Kurkdjian - APOM Pour Homme

Markanın başarılı ve sevilen parfümü.

Fransa'nın yükselen niche parfüm evi Maison Francis Kurkdjian' ın erkekler için tasarladığı çiçeksi,odunsu sınıfındaki parfümü APOM ile karşınızdayım. Francis Kurkdjian, genç yaşında tasarladığı başarılı parfümlerle adını bu alanda duyurmayı başarmış bir parfümör. "A Part of Me " diye lanse edilen bu parfümü de onun krallığının en asil şovalyelerinden bir tanesi.

Parfümün açıklanan içeriği, portakal çiçeği, sedir ağacı, amber esasnslarını barındırıyor. Parfümde çok etkili olan bir diğer unsur ise kesinlikle pudra. Açılışı çok güçlü bir portakal çiçeği ile yapıyor parfümümüz. Biraz da beyaz çiçekler var. Enteresan bir açılış. Biraz sabun kokularını andırıyor.Ya da ne bileyim, çamaşır deterjanları olabilir. Özellikle beyaz çiçekler bu hissi güçlendiriyor diye düşünüyorum. Tabi son derece doğal bir versiyonu. Açılışı fazla tatlılık barındırmadığı ve bana fazla feminen geldiği için bir türlü ısınamadım açıkçası. Markanın kendi sitesi de dahil olmak üzere tatlı bir temadan bahsedildiği için tam beni şaşırtmaya başlamıştı ki orta notalar devreye girdi. Çok fazla tatlılık ve pudra kokusu! Aniden sarmalıyor sizi. Kararsız kaldığım bir açılıştan yalnızca bir kaç dakika sonra beni kazanmayı başaran bir değişim gösteriyor parfüm. Çiçeksi bir temadan, tatlı, pudralı bir portakal çiçeği modeline geçiş yapıyor. Orta kısımlarını çok beğendim. Alt notalarda ise yine aynı tatlılıkta odunsular ve amber ile son buluyor. 

Orta ve alt notaların benzerlik gösterdiğini düşünüyorum. Portakal çiçeği merkezli biraz keskin bir erkek  parfümü ancak bu kadar yumuşatılabilir sanırım. Bu düşünceler aklımdan geçerken, sitelerindeki bir cümle aklıma geliverdi birden..

 "A combination of softness and strength."  

"Yumuşaklık ve sertliğin kombinasyonu" Kesinlikle katılıyorum. Daha iyi anlatılamazdı. Ben tek kelimeyle bu parfümü anlatmak istesem, "zarif" derdim.

Beni çok ikilemde bırakmış bir deneyim oldu APOM pour homme. Tam bir erkek parfümü değil bence. Ben böyle bir pafüm üretsem unisex derdim. "Pour homme" biraz iddialı olmuş sanki. Özellikle orta notalarının şiir gibi olduğunu söylemek isterim. Kadın-erkek herkes bu kısmı beğenecektir.

Serin yaz akşamlarında sizi mutlu edecek bir alternatif olabilir. Çok sıcaklar hariç her zaman kullanılabilecek bir parfüm. Ben olsam kışın da kullanmam. Serin yaz günleri, ilkbahar ve sonbaharın tamamında müthiş uyumlu olacaktır size.

Kalıcılık ve farkedilirlik takdir edilmesi gerekecek kadar iyi. Her iki yönden de başarılı bir parfüm. Kalıcılığı 1 tam günü bulabiliyorken, farkedilirliği ilk 3-4 saatten sonra elbette azalıyor ancak 3-4 saat boyunca çok iyi. Genelde beğenilecek bir yapısı var. Hediye veya kör alış için uygun diyebilirim. Sadece maskülen bir erkek parfümü arayanlar uzak durmalı. 

Diğer çoğu Kurkdjian parfümü gibi kalite hissiyatı gerçekten etkileyici. Hayatınızın parfümü olmayacaktır büyük ihtimalle ama gerçekten etkilenmemeniz imkansız görünüyor. 20 yaşın üzerinde kadın erkek herkese önerebilirim. Yalnız fiyatının yüksekliği gerçekten rahatsız edici. Eklemeden geçemeyeceğim.


2 yorum:

  1. hayatınızın parfümü olmayacaktır büyük ihtimalle!demişsiniz,peki hayatınızın parfümü olabilecek değiniz parfümler hangileri olur sevgili P.B ?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin hayatı kendine :)

      Kişisel bir soru olmuş :)

      Sil