23.11.2013

Miller Harris - Figue Amere



Yeşil ve doğal..
Merhaba. Bugün Miller Harris markasının hoş bir uniseks parfümü olan Figue Amere ile karşınızdayım. 2000 yılında kurulan parfüm evinin, 2002 yılında çıkardığı, çok da yeni olmayan bir koku Figue Amere. İlginç, hoş ve değişik bir deneyim olduğunu söylemem gerekiyor baştan. Miller Harris kelimenin tam manasıyla kibar bir koku yaratmış. Parfümün ismi türkçeye "acı incir" olarak çevrilebilir. Ben ne bir acılık, ne de çok baskın bir incir kokusu aldım. İsime aldanmamanızı tavsiye ederim.

Parfüm çiçeksi-aromatik olarak sınıflandırılmış. Çok yerinde ve doğru bir sınıflandırma. Açılış son derece yeşil ve şaşırtıcı biçimde tatlılık içeren bir kısım oluyor. Yeşil bir tema işlenip de bu denli hoş tatlılığa sahip olması parfümü çok farklı kılmış. Son derece doğal ve farklı bir açılış. Burnu hiç zorlamıyor. Üst notalara bayıldım. Orta notalarda ise parfüm tatlılığını koruyalarak, çiçeksi tavrına biraz da meyveli his ekliyor. İncir burada devreye giriyor. Biraz da turunçgil diyebilirim. Yumuşak ve tatlı bir mandalina. Orta notalar da gayet hoş ancak parfüm orta notalardan sonra biraz tene yakın kalıyor gibi geldi bana. Alt notalarda ise eser miktarda gül kokusu aldım ama çok geri planda kalmış diyebilirim. Fazla bir değişim göstermeden parfüm son buluyor.

Kalıcılık ve farkedilirliği orta. Biraz tene yakın kalıyor sanki. Bahar parfümü gibi bir tarzı var. Böyle parfümler için kalıcılık ve farkedilirliği normal sayılabilir. Yine de tam olarak memnun olmadım. Çünkü konsantrasyonu EDP ve ben daha iyi bir performans bekliyordum.

Çok enteresan bir deneyim olduğunu itiraf etmeliyim. Özellikle parfümün mükemmel dengesine hayran kaldım. Hiç bir şeyi abartmamışlar. Tatlılık rahatsız edecek düzeyde değil örneğin. Tatlı aromatiklerin o iç bayan havası hiç yok parfümde. Çiçeksilikle müthiş bir denge kurulmuş. Bu açıdan bakıldığında parfümün derlitoplu havası memnuniyet verici diyebilirim.

Uniseks olarak piyasaya sürülmüş olan Figue Amere, hem erkek hem bayan kullanımına uygun görünüyor. Orta notalardaki aromatik kısım biraz daha bayan kullanımına yakın geldi bana. Hafif bir feminenlik var ancak erkekler de rahatlıkla kullanabilir. Yaş grubu olarak ise, 20-40 yaş arası diyebiliriz.


Yüksek koku güzelliği, genel beğeniye uyacak yapısıyla Figue Amere epey bir insanı kendine hayran bırakabilecek potansiyele sahip. Aşırı beklentiye girilmediği takdirde, çok memnun edici bir performans göstereceği kesin. Biraz daha farkedilir olsaymış, tadından sıkılmazmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder