11.05.2013

Givenchy - Gentlemen Only






2013 yılında bize merhaba demiş, taptaze bir kokuyla karşınızdayım. Givenchy' nin eski serisini devam ettirme düşüncesiyle piyasaya sunduğu Gentlemen Only.



Ah sizi gidiler sizi. İnsanları nereden vuracağınızı iyi biliyorsunuz. Centilmen erkek teması, isimde kullanılması, reklam çekimlerinde yine başvurulması. Güzel. Yaratıcı. Vardır zaten bu alemde bu duruş. 2013'te başvurulmadı ilk. Aynı markanın Gentlemen isimli meşhur parfümünü tanıyanlarınız vardır.

Gel gelelim bu centilmen erkek vurgusunun kokuyla uzaktan yakından alakası var mı bu inceleme gerektiren bir vaziyet. Biz de bunun için buradayız. Anlaşılan Givenchy, parfüm dükkanlarına yeni bir soluk, farklı bir bakış açısı veya değişik tecrübeler sokmak istememiş. Bir parfüm yapayım , eski anıları güncelleyeyim, yoluma bakayım diye düşünmüş sanırım. Bu parfümün başka açıklaması olamaz. 

Kötü bir parfümle karşı karşıya olduğumuzu söyleyemem. Karakteristik bir parfümle de yine karşılaşmayacaksınız denediğinizde. Çok sıradan, piyasa parfümü tabir edebileceğimiz bir ürün bu.

Parfümümüze göz atalım..


İlk sıkıldığında hissettiğimiz üst notalar hiç fena değil. Hafif yapaylık hissedilen hindistan cevizi ve turunçgiller. Biraz da pembe biber. Turunçgiller(mandalina olacak) fazla ön planda değil. Ferah ve yumuşak bir açılış. Ben şahsen hindistan cevizi ve pembe biberi parfümde beğenen bir insanım. Hindistan cevizinin verdiği ferahlık ve yumuşaklık çok hoşuma gidiyor. Pembe biber ise biraz daha karakter katıyor kokulara bence. Açılışını beğendim. Hafif yapaylık da hissedilmese çok daha parlak bir açılış olabilirmiş. Zaten parfümün en güzel yeri bence başlangıcı. Buradan sonra ani bir düşüş ve sıradanlık başlıyor.
Orta notalarda odunsular devreye giriyor. Sedir, vetiver başrolde. Hiç bir farklılık sunmayan, aşırı sıradan bir dönemi parfümün. Hiç beğenmedim. Ayrıca odunsuların etkili ve iyi kullanıldığını da düşünmüyorum. Ne yazık ki başlangıçta yaşanan heyecan biraz sönüyor bu kısımda.
Derken parfümün sonunda baharatlar ve tütün devreye giriyor. Yine kişisel olarak beğendiğim bir kombinasyon ancak yine daha iyi kullanılabilirdi demem gerekiyor.

Parfümün başından sonuna hindistan cevizinin verdiği  hava dışında fazla bir artısı yok bence. Zaten o da olmasa çok rahatsız edici bir koku olurdu. Hindistan cevizi biraz kırmış tüm bu algıları. Parfümü kurtarmış bir derece. 

Kalıcılığı fena değil. Farkedilebilirliği başlarda iyi, sonradan çok düşüyor. Rahatsız edici bir hal alıyor hatta. Az az burnunuza gelen koku pek de kaliteliymiş hissi vermiyor.

Yaz kış kullanılabilecek bir parfüm. Genç arkadaşlara daha çok yakışacaktır. 35 yaşın altına tavsiye ediyorum.

Genel bir bakış attığımızda, artılarıyla eksileriyle klasik bir piyasa parfümüyle karşı karşıyayız. Hediye edilebilecek bir parfüm. Genelde çoğu kişi beğenecektir. Ancak biraz ince eleyip sık dokuyan parfüm meraklılarını asla ve asla tatmin edemeyecektir.

Odunsu temalı bir parfüme göre oldukça yumuşak olması bir artı olmuş. Uzun süre kullanımda çok sıkacaktır ancak asla rahatsız etmeyecektir. Riskli bir parfüm olduğunu düşünmüyorum.

Centilmen bir erkeğin kokusu mu peki bu? Yaratılmaya çalışılan algı doğru mu? Ne alakası var parfümle? Ben kendi çapımda şöyle bir bağlantı kurdum. Odunsu ve baharatlı yapısıyla ortaya koyduğu erkeksiliğe pembe biberle biraz karakter katıp hindistan ceviziyle ellerinden geldiğince yumuşatmışlar. Böylelikle erkeksi bir yapı yakalanmışken kibarlık da korunmuş. Parfüm, lansmanıyla uyum içinde çalışıyor bence. Güzel bir isim seçimi olmuş. 


Sonuç olarak, büyük beklentiler içerisinde olmazsanız sizi üzmeyecek bir parfümle karşı karşıyasınız. Kötümser bir havayla değil iyimser bir yaklaşımla koklarsanız sizi biraz da olsa memnun edecektir. Kör alışa uygun klasik bir yapısı var. Sevdiklerinize hediye edebilirsiniz. 

Givenchy firması yeni bir klasik yaratmayıp, sadece güncellediği bu seride bambaşka bir ürün ortaya koyarken amaçladığı kitleye ulaşacak gibi duruyor. Firmayı kalkındırması değil, idare etmesi beklenmiş belli ki...

 İdare edecektir. Her açıdan....

5 yorum:

  1. Selam ;ilk olarak bu koku yeni yikan mis camasir gibi mi kokuyor ? The one ile bunun arasinda kaldim bu buram buram kokarken the one cok az hissetim tam bunu aliyordum dior home intense denettiler fakat butcem yetmiyor.para biriktirip dior mu almali yoksa bu beni tatmin eder mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Adsız. Bir kere bahsettiğin üç parfüm de birbirinden bağımsız parfümler. Pek bir alakaları yok. Ne tarz olarak ne de yoğunluk olarak birbirlerine yakınlar.

      Givenchy'nin fiyatıyla Dior İntense arasında uçurum yok. Givenchy ile benzer fiyatlara bulabilirsin. Ben olsam Dior Homme İntense tercih ederdim. Ama nerede ve ne zaman kullanacağına da bağlı. The One ise Dior'un falan rakibi olamaz ne yazık ki.

      Sil
  2. mrb,Givenchy Gentelemen only ve Ralph Lauren Polo Blue benzeri kaliteli ve kalıcı bir parfüm önerebilirmisin.Ağır parfümleri pek sevmiyorum.Hafif ve orta yumusak parfümler tercihimdir.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Gerçekten çok güzel yorumlamalar olmuş... Bir roman okur gibi keyifle okudum
    Tamamen kişisel dokular olması biryana bu konuda söyleyecek çok şeyiniz olduğu belli...

    Givenchy Gentlemen Only'nin Intense Edition'ı için neler söyleyebilirsiniz, kullanıcısıyım..
    Farklılıkları ve varsa artı eksileri sizce nelerdir ?



    20-30 yaşları arası Givenchy Insense Ultramarine
    30-40 yaşları arası Givenchy Xeryus Rouge
    Her iki kokuyuda uzun yıllar neredeyse karakterim olacak şekilde yıllarca isimlerini sır gibi saklayarak ve kimseye vermeden çok beğenerek kullandım.
    ama yeni farklı " çok güzel bir koku adı nedir bunun dedirtecek" yeni bir şeyler bulmak ve kullanmak adına arayışlarım hep oldu...
    Son 3-4 yıldır da "givenchy gentlemen only intense edition" kullanıyorum ancak kullanmaya başladığımdan bu yana acaba başka ne kullanabilirim diyip duruyorum bu arada yaş 45 oldu :)
    Motor biniyor, dalış ve kamp yapıyorum
    Doğayı ve sosyalleşmeyi ve tabiki kadınları kokularımlada etkilemeyi seviyorum..
    Parfume Önerilerinizle ilgilenmek ve denemek isterim
    Tşklr
    Meriç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meriç Bey öncelikle güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz parfümlerle ilgili yazılar yazmaya çalışırım. Şu anda acele bir yorum yapmaktan kaçınıyorum çok uzun süre ve miktarda kullandığım kokular değiller zira. Outdoor tarzınıza uygun kokular inceledim blogda fakat kendinizin okuması her zaman daha iyi olur. Zevk meselesi neticede.

      Sil