7.05.2013

Hermes - Terre D'Hermes





Sıradaki konuğum çok sıradışı bir parfüm. Baştan anlaşalım. JC Ellena imzası taşıyan, sıradışı, özel, farklı..


Hermes' in 2006 yılında çıkardığı Terre D'Hermes, genel olarak turunçgil ve Toprak kokusu üzerine inşa edilmiş tuhaf bir parfüm. Adındaki Terre kelimesi de bu yüzden konulmuş. Hermes' in toprağı gibi bir anlamı var.

Toprak kokusu diye damardan girdik, biraz açalım şu mevzuyu. Duyar gibiyim sizleri. "Toprak kokusu mu? O nasıl bir şey ola ki şimdi" diye. Evet parfümde böyle bir koku var yalnız bu hafif nemli, şu kızıl topraklar olur ya onun kokusu bana göre. Bütün olayı bu mu peki parfümün? Hayır tabi ki. Gelin sırasıyla bir bakalım neler geçiyor başımızdan bu arkadaşla.

Parfüm ilk sıkıldığında ferah mı ferah, değişik bir turunçgil kombinasyonuyla karşılaşıyoruz. Yalnız burada bir illüzyon var. Yaşattığı ferahlık bana çok iyi hissettirmedi açıkçası. Tam sebebini çözemediğim, rahatsız eden bir portakal veya o tarz bir turunçgil ferahlığından bahsediyorum. İşin kötü yanı bu kötü his parfümde baştan sona mevcut. Hiç geçmiyor.

Neyse konumuza dönelim. Bu farklı ve yenilikçi açılıştan sonra, orta notalarda bu turunçgil vaziyetine, bahsettiğimiz toprak kokusu ekleniyor. Bu kokuyu nasıl yakaladıkları hakkında bir fikrim yok.

Bence üst-orta ve alt notalarda hep aynı kokuyor bu parfüm. Hatta biraz ileri gidersek, açılışta bu toprak kokusunu alabilirsiniz az da olsa.

Yine bir diğer tespit, turunçgiller aşırı tatlı. Mesela bu özelliğini parfümü alırken kullanabilirsiniz. Düşünün.. Siz tatlı mı tatlı bal gibi bir portakal mı seversiniz yoksa ekşi, sert tatlı olmayan keskin tadı olan bir portakal mı? Açıkçası ben 2. sinden daha çok hoşlanıyorum fakat parfümde 1. durum geçerli dediğimiz gibi. Bu durum o turunçgillere tuhaflık katan bir diğer husus.


Şimdi bu kadar beğenilen bir parfüm hakkında biraz ağır konuşmuş gibi olduk. Hiç güzel tarafı yok mu bu parfümün? Var. Olmaz olur mu. Bence her mevsim kullanılabilecek bir parfüm örneğin. Çok doğal bir parfüm.Yapısında en ufak bir kandırmaca, en ufak bir sentetiklik yok. Bu kadar riskli bir karışımdan alnının akıyla çıkmış parfümün yaratıcısı Ellena. Ayrıca kalıcılığı mükemmel. En kalıcı EDT'ler arasında sayabiliriz kendisini. O derece iddialı. Bir de pure parfume versiyonu var. EDP niyetine çıkartmışlar sanırım. Benim de kullandığım bu versiyonundan tek bir fıs tüm güzel kokma ihtiyacınızı karşılarken, eğer rahatsız olursanız geri dönüşü olmayacak şekilde yapışma riski de taşıyor üstünüze. Çok karakteristik bulduğum ve beğendiğim bu parfümden geçenlerde bir anlığına tiksindim ve kurtulmak istedim ancak ne mümkün...

Şu son paragrafta bu kadar ne için dil döktüm acaba? 

Söylemek istediğim şu. Bu parfüm denemeden alınmaz. Çok riskli ve farklı. Kimisi, kendisini hayatında çok önemli bir yere koyarken, kimisi de elini sürmeyebilir. O derece bıçak sırtı bir durum var.

Ben şahsi beğenimi söylemek istiyorum ancak tam ben de karar veremedim. Bazen "ohh budur yaa" dedirtecek kadar iyi hissettirirken, bazen kendisinden aşırı nefret ettiriyor.

Bu parfümü almak isteyenler varsa, EDT'sini tavsiye ederim. Hem pure parfume versiyonu kadar yoğun olmaz, hem de bir EDT için çok kalıcı olur.


Sonuç: Yenilikçi cesur ve ezberbozan yapısı mükemmel. Kokusu genele hitap etmese de yine mükemmele yakın. Her gün kullanmasanız da, parfüme meraklıysanız denemenizde fayda var diye düşünüyorum.Son olarak ise, bu parfümü genç arkadaşlara ben yakıştıramıyorum ne yazık ki. Çok genç işi değil. 30 hatta 35 yaş ve üzeri için daha ideal olacaktır. 

12 yorum:

  1. Eşimin en beğenmediği parfümüm. Bana göre de en güzel ilk üç parfümüm arasında. Diğer parfümlerden açık olarak çok farklı olması ile bile en azından küçük boyundan edinilmeyi hak ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayanlar pek yanaşmıyor bu kokuya doğru ancak kullanan kişiye bir karakter kattığı da bir gerçek.

      Sil
  2. gunluk kullanıma musait,2-3 saat sonra ucup gitmeyen ,paranın hakkını veren en guzel kokulardan biri bence ben sevenlerdenim))

    YanıtlaSil
  3. Güzel yorum,tebrikler Burak..

    YanıtlaSil
  4. ,yolda yururken donup bu koku kimden geliyor diye saga sola bakiniriz ya hatta gider sorariz yonumuzu bile degistirirz , askitir hani o:) ole bir erkek parfumu ismi verin lutfeeeen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bu tanıma uyacak pek çok parfüm var. Biraz kişisel bir durum bence. Creed Aventus ve Dior Homme İntense büyük beğeni toplayan kokulardır ilk anda aklıma gelen.

      Sil
    2. Paranız varsı Bond No 9 New York Amber

      Sil
  5. Bu parfumu kullaniyorum, cok guzel bir etkisi var. Kaliciligi cok cok iyi, su ana kadar kullandigim en kalici edt diyebilirim. Tam bir ya sev ya da nefret et kokusu, benim gibi seveni tam seviyor ve sevmeyeni de nefret ediyor adeta :) Denemeden almamali, paraniz bosa gitmesin..

    YanıtlaSil
  6. 2014 versiyonu var bende,reformule olanlardan,sonradan farkettim performansı ciddi ciddi düşmüş, yazık ya.. onun yerine Montale Red Vetiver çok daha iyi bir seçenek,performansı çok daha iyi. bu haliyle Terre alınmaz,şahsi fikrim..Alan arkadaşlara tabi ki saygı duyarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terre biraz karıştı size katılıyorum. Bir sürü reformülasyon, üstüne çeşit çeşit konsantrasyonda ürün çıkarmaları.. Terre neydi, ne değildi karıştırır olduk.

      Sil
  7. Yazın Terre Hermes, kışın Dior Homme Intense derim. Bu arada TH'nin açılışındaki o rahatsız eden greyfurt olabilir diye düşünüyorum ne dersiniz?

    YanıtlaSil